به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۲۸۶۱۵۵

پمپئو: مذاکرات با دولت جدید ایران دیوانگی است

گروه بین‌الملل: وزیر امورخارجه پیشین آمریکا ضمن اشاره بر نقش ایران در حمله به نفتکش اسرائیلی، ادامه مذاکرات هسته ای واشنگتن با تهران پس از این حادثه و گفتگو با دولت تازه روی کار آمده با ایران را دیوانگی خواند.
پمپئو: مذاکرات با دولت جدید ایران دیوانگی است
مایک پمپئو در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز درخصوص دست داشتن ایران در حمله به یک نفتکش مِرسِر استریت در نزدیکی عمان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به ضعف در برابر ایران متهم کرد و گفت که گفتگو پس از این حادثه با دولت جدید ایران دیوانگی است پس از آنکه ایرانی ها یک بریتانیایی و یک رومانیایی را کشتند، مذاکرات با ایران در وین ادامه یابد. پمپئو رویکرد دولت بایدن در تلاش برای احیای برجام باوجود آن چه آن را حملات ایران به کشتی ها و منافع غرب و متحدانش می‌خواند  را محکوم کرد و خواستار توقف مذاکرات وین شد.
وزیر امورخارجه پیشین آمریکا تاکید کرد که بایدن در اتخاذ مواضع سرسختانه درقبال کشورهایی چون روسیه، چین، ایران و کره جنوبی شکست خورده است. وی فزود: ایران در حال استفاده از ضعف آمریکا است. آنها یک بریتانیایی و یک رومانیایی را کشتند. به یک کشتی در دریا حمله کردند. راکت های حماس از سوی نوار غزه به اسرائیل شلیک می شود اما ما هنوز بر سر میز مذاکره نشسته ایم و تلاش می کنیم تا درخصوص توافق هسته ای با آنها (ایران) مذاکره کنیم. پمپئو همچنین گفت: این در حالی است که ترامپ (رئیس جمهور پیشین آمریکا) دشمنان آمریکا را محبور کرد که ما را جدی بگیرند.
 
برچسب ها: مايك پمپئو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها