به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۲۸۶۱۷۵

گسترش واکسیناسیون کرونا در آلمان

گسترش واکسیناسیون کرونا در آلمان
گروه بین الملل: وزیران بهداشت و درمان ایالت‌های آلمان تصمیم گرفتند امکان واکسیناسیون را برای نوجوانان و کودکان زیر ۱۲ سال نیز مهیا سازند. این تصمیم در تماس و با تایید ینس اشپان، وزیر بهداشت دولت آلمان اتخاذ شده است.
مدت‌ها بر سر واکسیناسیون کودکان در امر مقابله با شیوع کرونا بحث و جدل حاکم بود. اکنون، وزیران بهداشت و درمان ایالت‌های مختلف آلمان در همراهی با وزارت بهداشت این کشور بر سر گسترش دامنه واکسیناسیون به کودکان مسن‌تر از ۱۲ سال به توافق رسیده‌اند.
افزون بر آن گفته شده است که در مورد گروه‌های آسیب‌پذیر و از جمله افراد سالمند و کسانی که از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند، دور سوم تزریق واکسن کرونا از ماه آینده میلادی آغاز می‌شود.
از سوی دیگر تصمیم گرفته شده است که کسانی که در دو دور پیشین واکسیناسیون کرونا، واکسن‌های جانسون‌اند‌جانسون و آسترازنکا دریافت کرده‌اند، در دور سوم باید واکسن متکی بر راهکار آر ان ای پیام‌رسان (mRNA) نظیر بایون‌تک/فایزر دریافت کنند.
گفته می‌شود تزریق واکسن بایون‌تک/فایزر در دور سوم واکسیناسیون می‌تواند توان ایمنی بدن را در مقابله با سویه‌های جدید کرونا افزایش دهد.
ینس اشپان، وزیر بهداشت و درمان دولت آلمان گفته است: «از ماه سپتامبر، هر کس که مایل به واکسیناسیون باشد، واکسن دریافت می‌کند. ما به اندازه کافی برای همه رده‌های سنی واکسن کرونا در اختیار داریم.»
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها