کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکسن « کووپارس» واکسنی در تراز جهانی است

12 مرداد 1400 ساعت 17:34

گروه فناوری: مدیر تحقیق و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: واکسن «کووپارس» واکسنی در تراز جهانی است که اکنون مراحل فاز دوم کارآزمایی بالینی را طی می کند.


به نقل از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر سید رضا بنی هاشمی مدیر تحقیق و توسعه و محقق موسسه رازی با بیان این که واکسن هایی که تا کنون در جهان در مورد کووید ۱۹ ساخته شده اند، می توانند جلوی مرگ و میر را بگیرند، یادآور شد: آمارها نشان می دهد در کشورهایی که واکسیناسیون انجام شده، افراد در صورت ابتلا، علائمی بسیار خفیف از بیماری بروز داده اند و میزان مرگ و میر در این کشورها تا حد قابل ملاحظه ای کمتر از کشورهایی است که واکسیناسیون نکرده اند یا درصد واکسیناسیون در این کشورها پایین است.
وی افزود: این رقم در آمریکا نشان می دهد بیشتر افراد فوت شده بر اثر کرونا، جزء افراد واکسینه نشده هستند و افرادی که واکسن دریافت کرده اند یک صدم درصد فوت شدگان بر اثر کرونا را در این کشور تشکیل می دهند.
بنی هاشمی افزود: مسئول فنی واکسن شرکت مدرنا اعلام کرد با وجود دریافت هر دو دوز واکسن مدرنا، با علائمی خفیف مبتلا به کرونا شده اند اما مشکلی پیش نیامده است.مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی گفت: واقعیت این است که تمام واکسن ها با درصدهای متفاوت، دارای عوارضی هر چند مختصر هستند و علائمی پس از زدن واکسن مشاهده خواهد شد. واکسن های غیرفعال یا کُشته ایمنی زایی پایین تری دارند و در واکسن های با پلتفرم بر پایه وکتور عوارض بیشتری مشاهده شده است؛ همچنین واکسن های بر پایه پروتئین می توانند واکسن هایی خوب باشند.
مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی، با اشاره به جزئیات بیان شده در مورد روند ساخت واکسن «کووپارس» اظهار کرد: واکسن کووپارس نیز جدا از واکسن های ساخته شده در جهان نیست و باید باعث کاهش مرگ و میر و فرم حاد بیماری شود.به گفته وی، واکسن کووپارس در دو دوز تزریقی و یک دوز استنشاقی ساخته شده و آخرین مراحل فاز دوم کارآزمایی بالینی این واکسن در حال سپری شدن است.


کد مطلب: 286199

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/286199/واکسن-کووپارس-واکسنی-تراز-جهانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir