به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ساعت ۰۱:۰۵
کد مطلب : ۲۸۶۲۳۵

به این رفتارهای لوکس عادت نداریم!

به این رفتارهای لوکس عادت نداریم!
 گروه ورزشی: روزنامه ایران ورزشی نوشت:‌ «چند روز از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر گذشته است و هنوز به شکل شگفت‌انگیزی سپاهانی‌ها علیه این قهرمانی چیزی نگفته‌اند، نه بیانیه داده‌اند که بگویند دست‌های مرموزی پشت صحنه بود تا قرمزهای پایتخت قهرمان شوند، نه علیه داوران حرف زدند و نه همه چیز را به خدا و قیامت واگذار کردند بلکه چند بازیکن این تیم اتفاقاً حریف را تحسین کردند.ما عادت به این رفتارهای لوکس نداریم. این رفتارها معنا ندارد. مگر می‌شود یک تیم در رقابتی شانه‌به‌شانه دوم شود و بعد علیه حریف بیانیه ندهد؟ مگر می‌شود حریف تبانی نکرده باشد؟ مگر می‌شود تیمی قهرمان شده باشد و بازیکنان و کادر فنی رقیب علیه‌اش استوری نگذاشته باشند و قهرمانی‌اش را لوث نکنند؟ ... راستش را بخواهید اوضاع کمی عجیب است!
محرم نویدکیا به همراه مرزبان امسال تیمی فوق‌العاده قابل احترام ساخت. آنها با بازی‌های هجومی حتی با بیشترین گل زده بالاتر از پرسپولیس ایستادند. سجاد شهبازاده با ۲۰ گل زده تقریباً دو برابر بهترین گلزن رقیب تهرانی در صدر ایستاد و کمتر کسی بود که به سبک بازی این تیم خرده بگیرد. آنها تا آخرین بازی یک تعقیب‌کننده واقعی بودند و چیزی کمتر از پرسپولیس نداشتند.
کافی است یادمان بیاید که در دیدار برگشت این دو تیم، چطور بازیکنان بعد از سوت داور گلاویز شدند و مدیران باشگاه علیه هم بیانیه دادند ولی محرم نویدکیا موقرانه وارد این حاشیه‌ها نشد. او بدون شک توانست برای خودش هم احترام اجتماعی و اخلاقی و هم تحسین فنی بیاورد. نخستین تجربه مربیگری در سپاهان و قرار دادن این تیم در کورس قهرمانی اتفاق کوچکی نبود و از همه اینها مهم‌تر محرم همیشه با آرام‌کردن فضا و حمایت از داوران و رفتار محترمانه با داوران کمک کرد لیگ تنش کمتری داشته باشد و قطعاً نقش او در رفتار و گفتار بازیکنان بعد از قهرمانی پرسپولیس مؤثر بود. او توانست تا اندازه زیادی سپاهان را شبیه همین محرمی کند که امسال با او بیشتر آشنا شدیم؛ مربی جوانی که شایسته تحسین است.
محرم به همه نشان داد که می‌شود از نظر فنی تیمی مدعی ساخت و در کنارش با حاشیه و جنجال به صدر اخبار نرفت. هیچ بعید نیست از چشم برخی همین رفتار محرم یک «عیب» به شمار بیاید و بگویند جایی که همه جیغ می‌زنند اگر محرم هم به اشتباهات داوری اعتراض می‌کرد و از حربه قدیمی و کارساز «فشار به داور» بهره می‌گرفت چه‌بسا داورها بیشتر به سود سپاهان سوت می‌زدند اما این درست همان لحظه‌ای است که محرم نویدکیا را از دیگران متمایز می‌کند.
در کنار تحسین پرسپولیس به عنوان تیمی که سزاوار قهرمانی بود باید به افتخار رقابت شانه‌به‌شانه و البته رفتار حرفه‌ای سپاهانی‌ها بعد از قهرمانی رقیب ایستاده دست زد. تا باد چنین بادا!»


 
برچسب ها: فوتبال
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها