به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۲۸۶۲۴۰

فرصت استثنایی برای قهرمانی فرنگی‌کار ایران

فرصت استثنایی برای قهرمانی فرنگی‌کار ایران
 
گروه ورزشی: در شرایطی که چهره های مطرح وزن ۶۷ کیلوگرم در المپیک توکیو ناکام بودند، کشتی گیر نه چندان مطرح اوکراینی حریف گرایی در فینال خواهد بود که این مسابقه ساعت ۱۵ و ۱۰ دقیقه امروز چهارشنبه برگزار می‌شود.
رقابت های مقدماتی وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک توکیو به پایان رسید و بر خلاف انتظارات، چهره های مطرحی همچون اسماعیل بوررو مولینا دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از کوبا، فرانک استابلر دارنده ۳ طلای جهان از آلمان و آرتم سورکوف دارنده مدال های طلا، نقره و ۲ برنز جهان از روسیه، ریو هان سو دارنده ۲ طلای جهان از کره جنوبی برابر رقبایشان تن به شکست دادند از رسیدن به فینال بازماندند.
محمدرضا گرایی چهره شایسته و با آتیه کشتی ایران با شکست کشتی گیران مطرحی همچون فرانک استابلر در نهایت راهی فینال شد. گرایی در نیمه نهایی نیز با شکست زویدزه از گرجستان که در دور نخست موفق به شکست اسماعیل بوررو شده بود، باعث حذف این چهره شاخص کشتی جهان شد.
در سوی دیگر جدول نیز محمد الساید دارنده ۲ طلای زیر ۲۳ سال جهان از مصر در حالیکه با شکست چهره های مطرحی همچون ریو هان سو کره ای موفق شده بود راهی نیمه نهایی شود، در این مرحله تا ثانیه های پایانی از حریف اوکراینی پیش بود اما اقدام به اجرای فن کمر کرد که خودش در خاک نشست، با وجودیکه وی مجری فن بود، داوران ۲ امتیاز به کشتی گیر اوکراین دادند تا نتیجه ۶ بر ۶ شود و با رد اعتراض کشتی گیر مصری، پرویز نصیب اف اوکراینی با برتری ۷ بر ۶، حریف گرایی در فینال شود.
اما نگاهی به  کارنامه این کشتی گیر ۲۳ ساله اوکراینی نشان می دهد وی افتخارات چندانی ندارد و بهترین فرصت برای نماینده شایسته کشتی ایران است تا با ادامه درخشش خود و شکست نصیب اف اوکراینی به مدال با ارزش طلای المپیک برسد و کشتی فرنگی ایران را صاحب تنها طلای المپیک توکیو کند.
گرایی ساعت ۱۵ و ۱۰ دقیقه امروز (چهارشنبه) در فینال مسابقه خواهد داد.
برچسب ها: المپیک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها