به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۹ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۲۸۶۲۵

جشنواره تئاتر فجر با تغییر برنامه آغاز شد

گروه فرهنگ و هنر:​ نخستین روز اجراهای سی‌ودومین جشنواره‌ تئاتر فجر در حالی آغاز شد که تماشاگران، پشت درهای تماشاخانه‌ ایرانشهر ماندند و به خانه‌هایشان برگشتند.
جشنواره تئاتر فجر با تغییر برنامه آغاز شد
مخاطبانی که مشتاق بودند نمایش «در شوره‌زار» اثر حسین کیانی را که اجرای عمومی آن در تماشاخانه‌ی ایرانشهر به پایان رسیده است، در جریان جشنواره‌ی تئاتر فجر ببینند، به سالن استاد سمندریان تماشاخانه‌ ایرانشهر راه داده نشدند. علت این امر، کسالت مجید صالحی - بازیگر نمایش - و یک ناهماهنگی بین ستاد برگزاری جشنواره‌ و مسئولان تماشاخانه عنوان می‌شد که به منتفی شدن اجرا انجامیده است. تماشاگران مشتاق که بویژه پس از ورود هیات داوران جشنواره، حدس می‌زدند مشکل اداری به‌وجود آمده تا دقایقی دیگر حل شود، پشت درهای بسته منتظر ماندند. اما با وجود آن‌که مسئولان جشنواره در صدد حل موضوع برآمدند، با حضور اورژانس تهران در محل، مدیر روابط عمومی نمایش در جمع تماشاگران گله‌مند حاضر شد و از آنان عذرخواهی کرد. او تاکید کرد که با توجه به توصیه‌ی پزشک اورژانس، صالحی از فعالیت زیاد منع شده، از این رو نمایش یادشده در نخستین نوبت اجرای خود در جشنواره، قطعا اجرا نخواهد شد. او به مخاطبانی که بلیت در دست داشتند، قول داد که در صورت عملی شدن اجرای دوم و پایانی نمایش در روز یکشنبه (29 دی)، آنان در اولویت ورود خواهند بود. با این حال، برخی از تماشاگران با بیان این‌که برای فردا بلیت اجرای دیگری را تهیه کرده و تمایل دارند بلیت امروزشان را پس بدهند، اما برای این منظور هم امکانی پیش رویشان نیست، با نارضایتی محل را ترک کردند.

در همین حال خبر می‌رسد، به عوامل گروه نمایش «افسونگر» هم که طبق جدول جشنواره، باید فردا یک تک‌اجرا در تالار استاد انتظامی خانه‌ی هنرمندان ایران داشته باشند، اجازه‌ ورود به سالن نمایش داده نشده است. عوامل این نمایش با کارگردانی مصطفی کوشکی، با بیان این‌که برای نصب دکور نمایش فردا قصد ورود به سالن را داشته‌اند، از نحوه‌ی برخورد حراست خانه‌ی هنرمندان ایران با یک گروه هنرمندان، گله کردند. سی‌ودومین جشنواره‌ تئاتر فجر که مراسم افتتاحیه‌ی آن در جزیره‌ی کیش برگزار شد، از 28 دی تا 11 بهمن‌ماه در 16 سالن تئاتری تهران میزبان ده‌ها اجرای نمایشی است. مراسم اختتامیه‌ این جشنواره نیز روز 12 بهمن برگزار خواهد شد.
مرجع : ايسنا