به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۲۸۶۲۶۶
گزارشی از روند انتخاب وزیر اقتصاد دولت رئیسی:

چرا طیب‌نیا حضور در دولت سیزدهم را نپذیرفت؟

چرا طیب‌نیا حضور در دولت سیزدهم را نپذیرفت؟
گروه اقتصادی: پیگیری‌ها نشان می‌دهد اولین گزینه دولت رئیسی برای پست وزارت اقتصاد، علی طیب‌نیا بوده است. وزیر اقتصاد دولت یازدهم که سابقه کاری قابل قبولی هم دارد.حالا گفته می‌شود که تیم اقتصادی دولت رئیسی در صدد دعوت از علی طیب‌نیا برای حضور مجدد در وزارت اقتصاد بوده‌اند. اما علی طیب‌نیا اعلام کرده تنها در صورتی حاضر است به وزارت اقتصاد برود که دولت مجوز تصویب FATF را از مراجع مرتبط بگیرد.

اما چون چنین مجوزی صادر نشده، طیب‌نیا هم از حضور در دولت رئیسی سرباززده است. پس از آن محمدرضا فرزین بدون هیچ شرطی پذیرفته که وزیر اقتصاد دولت رئیسی باشد.این مساله در حالی است که پیش از این خبرآنلاین نشستی در کلاب‌هاوس برگزار کرد درباره وزرای احتمالی رئیسی. در این نشست صادق الحسینی، کارشناس اقتصادی اعلام کرد که نه طیب‌نیا به تیم رئیسی دعوت شده و نه برنامه‌ای برای وزارت اقتصاد ارائه داده است و حضور طیب‌نیا در دولت رئیسی شایعه بوده است.
 
صادق‌الحسینی گفته بود این شایعه در دور دوم  روحانی هم مطرح شد.  روحانی با دکتر طیب‌نیا بسیار بد صحبت کرده بود. بعد آقای روحانی نزد رهبر انقلاب رفته بود و گفته بود طیب‌نیا گفته من کار نمی‌کنم. این در حالی است که طیب‌نیا اصلا به دولت دوم روحانی دعوت نشده بود.

اما مساله این است که روایتی که از دعوت طیب‌نیا به کابینه وجود دارد با این اظهارات متفاوت است.اما نکته قابل توجه این است که اگر طیب‌نیا حضور در کابینه رئیسی را می‌پذیرفت شاید بر انتخاب دیگر گزینه‌ها هم تاثیر می‌گذاشت. مثلا احتمالا در این صورت مسعود میرکاظمی قرار نبود رئیس سازمان برنامه و بودجه شود و گزینه بانک مرکزی هم متناسب با این دو گزینه انتخاب می‌شد.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: علی طیب‌نیا

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ۱۷:۳۳
تا وقتی سر جنگ با تمام دنیا رو داریم هرکی وزیر بشه، حتی برنده جایزه نوبل اقتصاد، باز هم اقتصاد مملکت درست نخواهد شد. (375483)
این همون نابغه ای نیست که اف ای تی اف امضا کرده بود؟،🤔
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۱۴ ۱۴:۵۳
جای این نخاله ها در دولت مردم نیست (375510)
سلما
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۱۵ ۱۷:۵۴
آحه شما از اقتصاد چی میدونی که به طیب نیا میگید نخاله اصلا میدونید این آدم چه کارهای کرده یکم آگاهی داشت باشد بعد اظهار نظر کنید. (375541)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۱۵ ۱۷:۵۲
واقها طیب نیا حرف نداره بهترین آدم توی این چندین سال بود (375540)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها