به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۲۸۶۲۹۵
فنایی:

باید به کادرفنی پرسپولیس احترام گذاشت

باید به کادرفنی پرسپولیس احترام گذاشت
گروه ورزشی: مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس گفت: شاید اختلاف قرارداد ما با کادرفنی خارجی پرسپولیس حدود ۷۰ میلیارد باشد، اما با این قهرمانی نشان دادیم باید به مربیان ایرانی احترام گذاشت.داود فنایی درباره پنجمین قهرمانی متوالی این تیم در لیگ برتر اظهار داشت: بعد از بازگشت از لیگ قهرمانان آسیا و صعودمان به فینال می‌دانستیم کار خیلی سختی داریم زیرا هم فینال را پیش رو داشتیم و هم لیگ برتر. اوایل کار ما خیلی سخت بود. در نهایت نتوانستیم در آسیا به قهرمانی رسیده و جام را از دست دادیم. هرچند اطمینان دارم اگر بازیکنان خود را در اختیار داشتیم و دست کادرفنی باز‌تر بود، می‌توانستیم قهرمان شویم.
 
وی ادامه داد: پس از شکست مقابل اولسان تیم از لحاظ روحی و روانی به هم ریخت و برخی‌ بازی‌ها را از دست داد. در تعدادی از دیدارها با وجود اینکه تا لحظات پایانی از حریف جلو بودیم، گل تساوی را خورده و برد را از دست دادیم اما در ادامه خود را جمع و جور کرده و سعی کردیم بیشتر تمرکزمان روی کار خودمان باشد. خدا را شکر می‌کنم در نهایت ضمن صعود مجدد از مرحله گروهی لیگ قهرمانان توانستیم قهرمان سوپرجام شده و پنجمین قهرمانی متوالی را هم کسب کنیم.

* اگر مدیرعامل قبلی پرسپولیس در باشگاه می‌ماند شاید نمی‌توانستیم به موفقیت برسیم
مربی دروازه‌بان های پرسپولیس درمورد اختلاف کادرفنی با مدیریت سابق باشگاه توضیح داد: ما نمی‌توانیم درباره مسائل مدیریتی دخالت کنیم اما فکر می‌کنم در آن برهه اختلافات خیلی بدی به وجود آمد و فیلم‌هایی از مدیرعامل قبلی باشگاه منتشر شد که اصلا در شان پرسپولیس بزرگ نبود ولی خوشبختانه جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری که خودش فوتبالی است، از وقتی به باشگاه آمدند، آرامشی نسبی به تیم دادند.فنایی افزود: آنها خیلی صادقانه با قضایا برخورد کرده و سبب شدند آرامش به کادرفنی و بازیکنان بازگردد. همین مسائل با تلاش بازیکنان و کادرفنی، تیم را به ثبات رساند و یکی از عوامل قهرمانی پرسپولیس هم این ثبات بود. جا به جایی مدیریت خیلی به پرسپولیس کمک کرد و اگر قرار بود مدیرعامل قبلی کارش را ادامه بدهد، فکر می‌کنم نمی‌توانستیم به این موفقیت برسیم.

* منکر زحمات برانکو نمی‌شوم اما با نتایج پرسپولیس باید به مربی ایرانی احترام گذاشت
وی درباره دور شدن سایه برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس با توجه به قهرمانی این تیم در دو فصل اخیر با هدایت یحیی گل‌محمدی و استفاده از کادر فنی ایرانی توضیح داد:‌ منکر این نیستیم که برانکو زحمت کشید و پرسپولیس را سه سال قهرمان کرد اما از زمانی که کادر فنی فعلی به این تیم آمده دست‌کم 9 بازیکن تاثیرگذار دوره برانکو از پرسپولیس جدا شده‌ و بازیکنان جدیدی با نظر مربیان فعلی به تیم اضافه شدند. همگی آنها هم نشان دادند می‌توانند در پرسپولیس مثمرثمر باشند و خودشان را با شرایط این تیم بزرگ وفق بدهند. این موفقیت حاصل کار و تلاش شبانه روزی بوده است و با این نتایج باید به مربیان ایرانی که با تمام وجود و توان، کار می‌کنند احترام بگذاریم.

* قرارداد مربیان ایرانی پرسپولیس روی هم 15 میلیارد است اما مربیان خارجی این تیم 85 میلیارد می‌گرفتند
مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس ادامه داد: یادم می‌آید یک روزی مدیریت باشگاه گفت همه اعضای کادرفنی فعلی پرسپولیس روی هم 15 میلیارد قرارداد دارند اما قرارداد کادر خارجی قبلی نزدیک به 85 میلیارد تومان بود. این تفاوت‌ها و البته نتایجی که در دوره ما کسب شد را ببینید. باید به مربی ایرانی احترام بگذاریم زیرا در صورت فراهم بودن شرایط می‌تواند کارهای بزرگی انجام بدهد. روزی که برانکو قصد خروج از کشورمان را داشت، می‌گفت فوتبال ایران به سمت آماتوری می‌رود زیرا پول نیست و مشکلات اقتصادی کشورمان گریبانگیر تیم‌ها را می‌گیرد.

* برای اثبات توانمندی مربی ایرانی باید بیشتر به وی فرصت بدهیم
فنایی تصریح کرد: اکثر تیم‌ها صنعتی هستند یا از بودجه دولتی ارتزاق می‌کنند. فکر می‌کنم باید بیشتر به مربیان ایرانی بها داده و به آنها برای اثبات توانمندی‌شان فرصت بدهیم. خیلی خوشحالم اکنون در پرسپولیس مربیانی حضور دارند که همگی ایرانی بوده و در این تیم سابقه بازی دارند. می‌دانستیم باید با حواشی و مشکلات چه برخوردی داشته باشیم. کارمان خیلی سخت بود اما یکی از بهترین‌ سال‌ها را با انسجام، کار تیمی و پشتکار پشت سر گذاشتیم.

* هیچ وقت مشکلات‌مان را جار نزدیم
وی در مورد مشکلات مالی پرسپولیس گفت: خیلی مواقع مشکلات بود اما آنها را جار نزده و فقط کار کردیم. کسب پنج جام متوالی هم تاریخی می‌شود و حتی تیم‌های بزرگ اروپایی هم به ندرت و با سختی‌ می‌توانند چنین کاری انجام بدهند. امیدوارم هواداران از ما راضی باشند و این گلات مبارک‌شان باشد. ان شاءالله در آینده هم بتوانیم جام‌های بیشتری برای پرسپولیس بیاوریم.

* قیمت آپارتمان 100 میلیون بود که 140 میلیونم را بخشیدم زیرا پول برای ما پرسپولیسی‌ها اولویت ندارد
عضو کادرفنی پرسپولیس افزود: گذشته‌ها گذشته اما یادم می‌آید سال 83 که آخرین سال بازی من در پرسپولیس بود، قیمت یک واحد آپارتمان 100 میلیون بود اما 140 میلیون پول خود را بخشیدم. با پای پیاده برای پرسپولیس بازی کردم و باز هم می‌گویم اگر بی‌پولی هم بوده آن را جار نزدیم. همیشه کار خود را با عشق انجام دادیم و برای خودم مثل سایر بازیکنان و مربیان فعلی هیچ وقت پول در اولویت نبوده است. در زمان بازی و اکنون که مربی هستم اگر هم پولی نبوده، وظیفه داشته و دارم با تمام وجود کار کنم زیرا به حدی هواداران پرسپولیس برای ما عزیز هستند و به ما انرژی می‌دهند که نمی‌توانیم کم‌کاری کنیم.فنایی ادامه داد: اکنون هم ثمره این کار را با قهرمانی و موفقیت تیم‌مان می‌بینیم. وقتی بیرون می‌رویم همه مردم خوشحال هستند و به ما احترام می‌گذارند. لذت بردن مردم از قهرمانی برای ما رضایت‌بخش است. پرداخت پول هم دیر و زود دارد و امیدوارم مشکل همه تیم های ایرانی حل شود تا بازیکنان و مربیان با فکر بهتری کار کنند.

* بازیکنان پرسپولیس سر تمرین یا بازی مشکلات مالی را کنار می گذاشتند
وی درباره دلیل اصلی گلات پرسپولیس خاطرنشان کرد: یکدلی، همدلی، رفاقت بین کادر فنی و بازیکنان. باید از بچه‌ها تشکر ویژه کنم زیرا با وجود اینکه خیلی مواقع شرایط سختی از لحاظ مالی داشتیم، با دل و جان‌شان کار کردند. وقتی می‌خواستند سر تمرین یا بازی بروند، همه چیز را کنار می‌گذاشتند و برای آنها مهم نبود که پول گرفتند یا نگرفتند. دست تک‌تک‌شان را می‌بوسم. همه بازیکنان ما حرفه‌ای و بین‌المللی هستند و می‌دانند در چه تیمی بازی می‌کنند.مربی دروازه‌بان های پرسپولیس عنوان کرد:‌جدا از بازیکنان از تک تک اعضای کادرفنی، پزشکی، مدیران باشگاه و سرپرست تیم تشکر می‌کنم زیرا همیشه همدلی خیلی خوبی با هم داشتیم. 15 ماه کنار هم کار کرده و روزهای زیادی را در اردو کنار هم بودیم. روزهای طولانی در لیگ قهرمانان آسیا با هم بودیم اما هیچ وقت جز همدلی، صداقت و رفاقت چیزی بین ما نبود.

* خوشبختم که توانستم با دروازه‌بان های پرسپولیس کار کنم
فنایی در خصوص عملکرد دروازه‌بان های پرسپولیس در این فصل گفت: عملکرد حامد لک، بوژیدار رادوشوویچ و امیر محمد یوسفی خیلی خوب بود و از آنها کاملا راضی هستم. خیلی خوش‌بختم که توانستم با این دروازه‌بان‌ها کار کنم. امیدوارم همیشه هر جایی هستند چه در پرسپولیس و چه در تیم‌های دیگر موفق باشند. واقعا در این 15 ماه در روزهای سخت و پرفشاری بازی و تمرین کردیم اما این بچه ها همه جوره پای کار بودند و سبب شدند یکی از بهترین‌ سال‌های مربیگری من رقم بخورد.

وی درباره اینکه حامد لک به جز برخی مواقع، فصل نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت، پاسخ داد: همیشه درباره برخی مسائل با دروازه‌بان‌های مان صحبت کرده‌ ام و از آنها خواستم تمام تمرکز خود را روی تمرین و بازی بگذارند. قطعا در این صورت می‌توانند موفق باشند. روزی که می‌خواستیم لک را به پرسپولیس بیاوریم، انتقادات زیادی به ما شد زیرا هواداران چیزی را می‌بینند اما ما به عنوان اعضای کادرفنی چیز دیگری را می‌بینیم در شرایطی که ما می‌خواهیم کارهای تاکتیکی را پیش ببریم. فکر می‌کنم حامد لک خیلی به ما کمک کرد و حاشیه خاصی هم نداشت. تمرکزش روی کار خودش بود.

مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس ادامه داد: بارها به حامد گفتیم اگر تمرکز داشته باشی راحت به اهدافت می‌رسی. لک در لیگ قهرمانان آسیا بهترین بازیکن و در لیگ برتر بهترین دروازه‌بان شد. با پرسپولیس دو جام به دست آورد و در این سال‌ها اولین بار بود که توانست چیزهایی را که می‌خواهد به دست بیاورد. در باشگاهی مثل تراکتور برای لک چنین اتفاقی نیفتاد و وقتی با خودش صحبت کردم، گفت در آن سال‌ها تمرکز نداشتم اما امسال می دانست در چه تیم بزرگی بازی می‌کند. در پرسپولیس نمی‌توانید تمرکز نداشته باشید زیرا همه روی شما زوم بوده و رصدتان می‌کنند. هر دروازه‌بان و بازیکنی روی کار خودش تمرکز کرده و پشتکار داشته باشد، می‌تواند مثل لک به موفقیت برسد.فنایی درباره دلخوری کریم باقری از رفتار حامد لک در جریان آخرین بازی پرسپولیس برابر فولاد، گفت: آن موضوع تمام شد.وی درباره تاکید کادر فنی پرسپولیس روی تمدید قرارداد بازیکنان تصریح کرد: این موضوع در حیطه کاری من نیست و باید باشگاه و بازیکنان درباره‌اش به نتیجه برسند.
برچسب ها: پرسپولیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها