به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۲۸۶۳۰۶

آیا «آسم» درمان پذیر است؟

آیا «آسم» درمان پذیر است؟
گروه جامعه:فوق تخصص بیماری‌های ریوی گفت:آسم به حساسیت راه‌های هوایی گفته می‌شود؛ این حساسیت منجر به تنگی راه‌های هوایی شده، اما با درمان و خود بخود قابل برگشت است.سید علی جواد موسوی،فوق تخصص بیماری‌های ریوی درباره تفاوت«بیماری آسم و آلرژی»،گفت: آسم به حساسیت راه‌های هوایی گفته می‌شود.

وی ادامه داد:این حساسیت منجر به تنگی راه‌های هوایی می‌شود و این تنگی با درمان و خود بخود قابل برگشت است؛ این حالت را آسم می‌گویند. آسم یک نوع آلرژی است؛ یعنی یکی از اعضای خانواده آلرژی، آسم است.
این فوق تخصص ریه یادآور شد:‌ آلرژی یا حساسیت یک فرم کلی است؛مثلا فردی ممکن است در چشم دچار حساسیت باشد یا در بینی،پوست و نقاط دیگر بدن دچار حساسیت باشد.اگر این آلرژی در ریه باشد می‌گوییم فرد آسم دارد.

موسوی در خصوص «اثر آلودگی هوا بر بیماران آسمی»، اضافه کرد:خوشبختانه اکنون به دلیل اینکه مردم از ماسک استفاده می‌کنند این موضوع روی بروز آلرژی و آسم تاثیر می‌گذارد.وی متذکر شد:در این مدت حملات آسم را کمتر داشتیم؛برای اینکه افراد ماسک استفاده کردند و این مانع ورود هوای آلوده شده است؛بنابراین تشدید حملات آسم را کمتر داشتیم.

این فوق تخصص ریه تصریح کرد: بنابراین یکی از کارهای خوب استفاده از ماسک و کار موثر دیگر جلوگیری از آلودگی داخل منزل است؛ یعنی باید از مصرف سیگار، قلیان و مواد مخدر پرهیز شود و سعی کنیم در منزل از وسائل پخت و پز استفاده کمتری کنیم؛چرا که باعث ایجاد دود در منزل و تشدید آلودگی هوا می‌شود.
برچسب ها: آسم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها