به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۲۸۶۳۲۶

پایان حادثه کشتی ربایی در آب‌های امارات

پایان حادثه کشتی ربایی در آب‌های امارات
گروه بین الملل: سازمان امنیت تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد حادثه ای که در آن یک کشتی در سواحل امارات متحده عربی می‌رفت تا ربوده شود، پایان یافته و کشتی سالم است. سفارت ایران در لندن اما می‌گوید این حادثه تایید نشده و آن را "گمراه کردن مردم در سراسر جهان" خوانده است.
سازمان امنیت تجارت دریایی بریتانیا پیشتر اعلام کرده بود این کشتی یک تانکر حمل قیر بوده و حادثه در نزدیکی آب های فجیره رخ داده است. این سازمان خواهان احتیاط فوق العاده کشتی‌ها شده بود.پیشتر شرکت "لوید لیست اینتلیجنس" نیز تایید کرده بود که یک کشتی که با پرچم پاناما در خلیج عمان در حال حرکت بود ربوده شده و به خدمه دستور داده شده به ایران بروند.
معلوم نیست چه کسی این کشتی را ربوده اما تحلیلگران می‌گویند که نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران مظنون هستند.در واکنش سفارت ایران در لندن در توئیتی اعلام کرد "طبق رابط‌های مستقیم‌مان در منطقه خلیج فارس، هیچ اطلاعاتی از حادثه‌ای جدید برای هیچ کشتی تجاری در منطقه تاکنون تایید نشده است. ".سفارت ایران در لندن در ادامه نوشت "گمراه کردن مردم در سراسر جهان برای بهره برداری دیپلماتیک در نیویورک بازی منصفانه‌ای نیست".
با این حال سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، این گزارش‌ها را ''مشکوک '' خواند و نسبت به "هر گونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد."
سپاه پاسداران هم دست داشتن نیروهایش در هرگونه عملیات علیه کشتیرانی در آب های امارات عربی متحده را رد کرد.
 سپاه پاسداران در بیانیه‌ای در وبسایت خود نوشت: "براساس اطلاعات نیروهای امنیتی، نیروهای مسلح ایران و کلیه شاخه های مقاومت اسلامی در خاورمیانه هیچ نقشی در حادثه خلیج عمان نداشته اند."ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد سپاه هم  گفت: "اخبارضد و نقیض برخی رسانه های غربی، صهیونیستی و سعودی مبنی برهرگونه ناامنی دریایی و ربایش کشتی در آب‌های منطقه، نوعی عملیات روانی و بسترسازی برای ماجراجویی های جدید است."
حادثه اخیر پنج روز بعد از حمله به کشتی مرسر استریت که در مدیریت شرکت وابسته به یک میلیارد اسرائیلی بود، رخ می دهد. در آن حمله دو خدمه بریتانیایی و رومانیایی کشتی کشته شدند.
مقام‌های آمریکایی و بریتانیایی ایران را مسئول آن حمله می‌دانند، اما ایران هرگونه نقشی در آن را انکار می‌کند.در تازه‌ترین تحولات بریتانیا، رومانی و لیبریا به شورای امنیت سازمان ملل گفتند که "به احتمال زیاد" ایران از یک یا چند پهپاد برای حمله به آن کشتی استفاده کرده بود.

 
برچسب ها: امارات
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها