کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خطر کووید طولانی در کودکان کمتر است

13 مرداد 1400 ساعت 17:32


گروه جامعه: نتایج یک بررسی نشان می دهد: خطر ابتلا به کووید طولانی در کودکان کمتر است.به گزارش ایسنا، نتایج مطالعات حاکی از آن است که علائم طولانی مدت بیماری کووید-۱۹ در کودکان نادر است. از بیش از ۱۷۰۰ کودک شرکت کننده در این بررسی بیش از ۹۸ درصد آنان که علائم بیماری را تجربه کرده بودند در مدت هشت هفته بهبود پیدا کردند.
 

هرچند، ۷۷ نفر یا کمی بیش از چهار درصد برای مدت بیش از چهار هفته علائم بیماری را داشته اند. بیشتر این علائم شامل احساس خستگی، سردرد یا از دست دادن حس بویایی بوده است.با این وجود یافته ها حاکی از آن است که کووید طولانی در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر شایع است و تعداد کودکانی که علائم بیماری را برای طولانی مدت تجربه می کنند بسیار پایین است.

پزشکان انگلیسی اظهار داشتند: تعداد کمی از کودکان کووید طولانی را تجربه می کنند و مطالعه ما تجربیات این کودکان و خانواده های آنان را تایید می کند.به گفته متخصصان، بسیاری از کودکان مبتلا به کووید -۱۹ علائم ندارند و در صورت بروز علائم این نشانه ها بسیار خفیف است.

در این مطالعه، داده های وضعیت علائم کووید-۱۹ در ۱۷۳۴ کودک ۵ تا ۱۷ ساله انگلیسی که از اول سپتامبر تا ۲۲ فوریه تست کرونای آنان مثبت تشخیص داده شده بود، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. این کودکان به طور متوسط ​​در هفته اول بیماری سه علامت را تجربه کردند و در کودکانی با علائم ثابت، دو علامت پس از چهار هفته همچنان باقی ماند.

۶۵ نفر از ۷۷ کودک شرکت کننده در این مطالعه که دچار کووید طولانی بودند خستگی مداوم را گزارش کردند، در حالیکه ۶۰ نفر سردرد مداوم و از دست دادن حس بویایی را گزارش کردند.به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، به گفته محققان، سردرد در اوایل دوران بیماری کودکان شایع تر است اما از دست دادن حس بویایی دیرتر اتفاق می افتد و برای مدت طولانی تداوم پیدا می کند.


کد مطلب: 286336

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/286336/خطر-کووید-طولانی-کودکان-کمتر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir