به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۲۸۶۳۴۹

حمله‌تروریستی‌به مهمانخانه وزیر‌دفاع افغانستان

حمله‌تروریستی‌به مهمانخانه وزیر‌دفاع افغانستان
گروه بین الملل: وزارت  کشور افغانستان تایید کرد که در حمله گروهی مهاجمان انتحاری به مهمانخانه ژنرال بسم الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع در منطقه شیرپور کابل دست کم ۸ نفر کشته و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند.
تروریست‌های طالبان با پذیرفتن مسئولیت این حمله گفتند که "جلسه مهم" وزیر دفاع افغانستان را هدف حمله انتحاری قرار داده که تلفات زیادی نیز به همراه داشته است.کابل بعد از امضای موافقتنامه صلح میان آمریکا و طالبان شاهد حمله انتحاری گروهی زیادی نبوده است.تروریست‌های طالبان با گرفتن مسئولیت این حمله آنرا "آغاز عملیات تلافی جویانه علیه شخصیت‌های کلیدی و رهبران دولت" افغانستان خوانده‌اند که دستور حمله به ولایت‌ها را صادر کرده‌اند.میرویس استانکزی، سخنگوی وزارت كشور افغانستان گفت: این حمله تلفات جانی و مالی داشته و ۸ غیرنظامی در این حادثه کشته شده که شماری آنان زنان هستند. او شمار زخمی‌ها را نیز ۲۰ نفر اعلام کرد و گفته این ارقام نهایی نیست و ممکن تغییر کند. استانکزی توضیح داد که نیروهای ویژه پلیس با رسیدن به محل در مدت ۵ ساعت توانستند که این حمله را مهار کنند.شیرپور در نزدیکی منطقه دیپلماتیک وزیر محمد اکبر خان قرار دارد که بیشتر مقام‌های دولتی و موسسات داخلی و خارجی در آنجا دفتر دارند.


 
برچسب ها: افغانستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها