به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۲۸۶۳۵۷

پربیننده‌ترین سریال تلویزیون معرفی شد

پربیننده‌ترین سریال تلویزیون معرفی شد
گروه فرهنگی:  در میان سریال‌های جدیدی که روی آنتن رفته است، مجموعه «دودکش ۲» شبکه یک توانسته با کسب ۴۹٫۷ درصد مخاطب، عنوان پربیننده‌ترین سریال این روزها را از آن خود کند. نظرسنجی مرکز تحقیقات درباره سریال‌های سیما در نیمه دوم تیر ۱۴۰۰ نشان می‌دهد ۷۹٫۳ درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند و در میان سریال‌های جدیدی که روی آنتن رفته است، مجموعه «دودکش ۲» شبکه یک توانسته با کسب ۴۹٫۷ درصد مخاطب، عنوان پربیننده‌ترین سریال این روزها را از آن خود کند.

در این نظرسنجی که در سراسر کشور انجام شده، «دودکش ۲» در مدت پخش توانست رضایت ۸۴٫۳ درصد از بینندگان را در حد «زیاد» کسب کند.میزان بیننده این مجموعه تلویزیونی که فاصله ناچیزی تا ورود به باشگاه سریال‌های دارای مخاطب بیش از ۵۰ درصدی همچون نون.خ ۳، گاندو ۲، زیرخاکی ۱، نون. خ ۲، پایتخت ۶، ستایش ۳، بوی باران، برادر جان، پایتخت ۵ دارد، از حد متوسط سال گذشته سریال‌های سیما و متوسط ۱۰ سال اخیر شبکه یک بیشتر بوده است.

سریال «زندگی زیباست» از شبکه «دو» هم توانست با جذب ۱۳ درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» ۷۱٫۸ درصد از بینندگان، در رتبه دوم قرار گیرد.مقایسه میزان بیننده «دودکش ۲» و «زندگی زیباست» با نظرسنجی قبلی نشان می‌دهد میزان بیننده این سریال نسبت به نیمه اول تیر افزایش داشته است. میزان افزایش بینندگان «دودکش ۲» ۶٫۳ درصد و «زندگی زیباست» ۲٫۹ درصد بوده است.

مجموعه چینی «پزشک دربار» از شبکه «پنج» ۷٫۵ درصد، «وضعیت زرد» از شبکه «سه» ۵٫۳ درصد، «آخرین پادشاهی» از شبکه چهار ۳٫۳ درصد و «رئیس جمهور موقت» از شبکه «افق» هم با ۲٫۷ درصد مخاطب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.سریال «وضعیت زرد» یک مجموعه ۱۳ قسمتی است که تا زمان انجام نظرسنجی، ۹ قسمت از آن پخش شده بود و موعد پخش آن قبل از جدول پخش همیشگی سریال شبکه سه است.

بر اساس این نظرسنجی، ۲۳٫۴ درصد پاسخگویان غیرتهرانی از «شبکه‌های استانی» سریال‌های تکراری را دیده‌اند؛ ۱۷٫۱ درصد از پاسخگویان هم از طریق اینترنت بیننده تکرار سریال‌های سیما بوده‌اند.در میان سریال‌های تکراری، «پایتخت ۶» که از شبکه «آی‌فیلم» روی آنتن رفته با ۱۲٫۱ درصد مخاطب صدرنشین شده، بازپخش «پایتخت ۵» از شبکه «یک» با ۸٫۵ درصد در رتبه دوم است و «دردسرهای عظیم ۲» از شبکه «آی‌فیلم» هم ۴٫۲ درصد مخاطب را به خود جذب کرده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها