به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۲۸۶۳۵۹

بررسی ۳ شیفته کابینه رئیسی در مجلس

بررسی ۳ شیفته کابینه رئیسی در مجلس
گروه سیاسی: سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: مجلس این آمادگی را دارد که به محض دریافت اسامی وزرای پیشنهادی روزانه در ۲ یا ۳ شیفت کاری برنامه آن ها را بررسی و جلسات رای اعتماد را برگزار کند تا دولت جدید بتواند هرچه زودتر مستقر شده و اقدامات خود برای حل مشکلات مردم را سریعتر آغاز کند.
 سیدنظام الدین موسوی گفت: نمایندگان مجلس این آمادگی را دارند در صورت معرفی وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور با تمام توان در جلسات ۲ یا ۳ شیفته برنامه وزرای پیشنهادی را بصورت کارشناسی بررسی کنند تا دولت بتواند در سریع ترین زمان ممکن زمام امور را به دست گیرد و برای حل مشکلات مردم کارش را آغاز کند. براساس اصل ۱۳۳ قانون اساسی، وزرا توسط رئیس جمهور تعیین و برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی می شوند در این راستا براساس آیین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور نیز موظف است حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از انجام مراسم تحلیف، ضمن تقدیم برنامه های کلی، وزرای پیشنهادی خود را که از  تجربه و تخصص برخوردار هستند را همراه با شرح حال، برنامه‌ها، سوابق و سمتهای علمی و اجرائی و سایر امتیازات قابل استناد، به مجلس ارائه کند. با این حال با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب، امیدواریم این فهرست زودتر از فرصت قانونی به مجلس ارائه شود. 
وی ادامه داد: پس از اعلام وصول نامه رئیس جمهور برای معرفی وزرای پیشنهادی، بررسی معرفی‌نامه‌ها و مستندات آن از طریق کمیسیون های تخصصی مجلس در کوتاه ترین زمان ممکن در چند شیفت کاری توسط نمایندگان انجام خواهد شد.
نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: هیئت رییسه مجلس برای تسریع در فرآیند بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی، جدول زمانی برای حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی آماده کرده که به محض دریافت و‌ اعلام فهرست کابینه، این جدول عملیاتی خواهد شد.
موسوی افزود: مطابق آیین نامه، جلسات مجلس یک هفته پس از معرفى کابینه پیشنهادی دولت، براى بحث و بررسى خط‌مشى و اصول کلى برنامه دولت و أخذ رأى اعتماد براى هیأت وزیران، به‌طور متوالى و در صورت نیاز به صورت ۲ یا ۳ شیفت کاری تشکیل می شود، تا در نهایت مراحل اخذ رای اعتماد طی و دولت تشکیل شود.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که با استقرار هرچه سریعتر دولت جدید، اقدامات و اجرای برنامه های رئیس جمهور برای حل مشکلات اقتصادی مردم و کاهش فشار معیشتی به مردم آغاز شود تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی دارد درچارچوب وظایف و اختیارات خود به دولت برای رفع مشکلات کشور کمک کند.
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها