به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۲۸۶۳۷۲

افراد واکسینه شده کمتر درگیر کرونا می‌شوند

افراد واکسینه شده کمتر درگیر کرونا می‌شوند
گروه علمی:تحقیقات تازه نشان می‌دهد، افرادی که دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند سه برابر کمتر از افراد غیر واکسینه در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.بر اساس مطالعه ایپوس موری (Ipsos MORI)، افرادی که واکسیناسیون کامل کووید۱۹ را انجام می‌دهند کمتر مبتلا به کرونا می‌شوند.
 
به گفته محققان کالج امپریال لندن و شرکت تحقیقات بازاریابی ایپوس موری، افرادی که دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند سه برابر کمتر از افراد غیر واکسینه در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.این نتایج از مطالعه‌ای به نام ری اکت-۱، یک برنامه نظارت بر کروناویروس بر اساس آزمایش بزاق گرفته شده از ۹۸.۲۳۳ نفر در انگلستان بین ۲۴ ژوئن و ۱۲ ژوئیه است.

کلی بیور مدیر روابط عمومی ایپوس موری گفت: نتایج امروز به خوبی یادآور اهمیت واکسیناسیون علیه کووید۱۹ است، زیرا احتمال واکسیناسیون افراد واکسینه نشده در این مرحله سه برابر بیشتر از افرادی است که کاملاً واکسینه شده اند.

بیور افزود: علاوه بر این، محققان به این نتیجه رسیدند که افراد واکسینه شده کاملاً کمتر از افراد واکسینه نشده ویروس را به دیگران منتقل می‌کنند، زیرا به طور متوسط ​​بار ویروسی کمتری دارند و احتمالاً ویروس کمتری دفع می‌کنند.
برچسب ها: واکسن کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها