به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۲۸۶۳۷۵

کرونا ارتباطی با افزایش زایمان زودرس ندارد

کرونا ارتباطی با افزایش زایمان زودرس  ندارد
گروه علمی:دانشمندان کانادایی در تازه‌ترین تحقیقات خود تصریح کردند زایمان زودرس یا مرده زایی ارتباطی با ویروس کرونا ندارد.یک مطالعه جدید ممکن است نگرانی‌ها در مورد تاثیر همه گیری کووید-۱۹ بر بارداری را کاهش دهد، زیرا محققان هیچ افزایش زایمان زودرس یا مرده زایی در اولین سال همه گیری مشاهده نکرده‌اند. این نتایج مطالعه‌ای بزرگ روی بیش از ۲.۴ میلیون تولد در انتاریو است که در CMAJ (مجله انجمن پزشکی کانادا) منتشر شده است.
 
عفونت، التهاب، استرس، اختلالات پزشکی ناشی از بارداری، استعداد ژنتیکی و عوامل محیطی می‌توانند در مرده زایی و زایمان زودرس نقش داشته باشند، اگرچه در بسیاری از موارد علت ناشناخته باقی مانده است.گزارش‌های متعددی در دوران همه گیری مبنی بر کاهش نرخ زایمان زودرس در کشور‌هایی مانند هلند، ایرلند و آمریکا منتشر شد این در حالی است که انگلیس، ایتالیا، هند و برخی کشورهای دیگر افزایش زایمان‌های مرده و نرخ زایمان زودرس را گزارش کردند، با این حال، اکثر مطالعات کوچک بودند.

محققان نرخ تولد در انتاریو را در یک دوره ۱۸ ساله تجزیه و تحلیل کردند و روند‌های دوران پیش از بیماری همه گیر (۲۰۰۲-۲۰۱۹) را با دوره همه گیری (ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۰) مقایسه کردند.دکتر پراکش شاه، متخصص اطفال در مرکز بهداشت سینا و استاد دانشگاه تورنتو، انتاریو می‌گوید: ما هیچ تغییر غیرعادی در میزان زایمان زودرس یا مرده زایی در طول همه گیری پیدا نکردیم که اطمینان بخش است.

اقدامات مربوط به بیماری همه گیر و رعایت آن‌ها می‌تواند بر میزان تولد زودرس در شرایط مختلف تاثیر بگذارد؛ بنابراین محققان به بررسی نتایج تولد در واحد‌های بهداشت عمومی پرداختند که در آن میزان مثبت بودن سارس-کوو ۲ بیشتر بود  که تورنتو، منطقه پیل، منطقه یورک و اتاوا در این لیست قرار داشتند.دکتر شاه می‌گوید: در برخی مناطق و افراد، محدودیت‌ها می‌تواند مفید بوده و در برخی دیگر می‌تواند تاثیر معکوس داشته باشند. مطالعات بین المللی در حال حاضر برای کمک به درک تاثیر کووید-۱۹ بر بارداری و زایمان در سراسر جهان در حال انجام است.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها