به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۲۸۶۳۷۹

خارج کردن سوزن از نزدیک مغز بیمار!

خارج کردن سوزن از نزدیک مغز بیمار!
گروه حوادث: در یک عمل جراحی پرخطر پزشکان جراح یک سوزن را از سوراخ بینی یک بیمار ۵۰ ساله خارج کردند. این شیء خارجی که در نزدیک مغز بیمار قرار داشت از طریق برداشتن کاسه سر از بدن بیمار خارج شد. این جراحی توسط یک تیم چهار نفره انستیتو عصب شناسی کلکته هند انجام شد.بنا به اعلام یکی از پزشکان این تیم جراحی این بیمار با وجود وارد شدن این شیء فلزی به داخل بینی اش کاملا هوشیار و حالش خوب بود. او قادر به تکان دادن لب بالا و پایینش بود و به راحتی صحبت می‌کرد و مانند یک فرد سالم قادر به خوردن و آشامیدن بود.

این پزشک ارشد تیم جراحی در این باره گفت: «این بیمار در حالی که از بینی خونریزی داشت به بیمارستان مراجعه کرد و با تایید پزشکان بستری شد. او وقتی به ما تحویل داده شد در حالت مستی قرار داشت و ما نشانه‌ای از جراحت را که توسط خود این فرد یا شخص دیگری در ناحیه سرش ایجاد شده باشد مشاهده نکردیم؛ بنابراین تصمیم گرفتیم با سی تی اسکن جمجمه وی را بررسی کنیم که حین انجام سی تی اسکن یک سوزن را در بینی و نزدیک مغز وی مشاهده کردیم.»

بنا به گفته این تیم جراحی این عمل باید سریعا انجام می‌شد، چون احتمال انتشار عفونت از طریق این سوزن و از راه بینی به مغز بیمار وجود داشت. در این عمل جراحی پزشکان جراح ابتدا جمجمه بیمار را باز کرده و سپس سوزن را از بینی وی خارج کردند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: حوادث جهان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها