به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب : ۲۸۶۳۹۳

برنامه ایران در روز سیزدهم المپیک ۲۰۲۰

برنامه ایران در روز سیزدهم المپیک ۲۰۲۰
گروه ورزشی: پنج‌شنبه ۱۴ مرداد و در روز سیزدهم المپیک ۲۰۲۰ توکیو نمایندگان ایران در دو رشته کشتی و کاراته به مصاف رقبای خود می‌روند.
در سیزدهمین روز از المپیک ۲۰۲۰ توکیو کشتی‌گیران برای کسب مدال کار خود را ادامه می‌دهند. حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم و رضا اطری هم در مرحله رده‌بندی شانس برای مدال برنز مسابقه می‌دهند. از طرفی دو آزادکار دیگر ایران در وزن‌های ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم به روی تشک می‌روند. علاوه بر این در کاراته سارا بهمنیار در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم رقابت خود را آغاز می‌کند.  
کاروان ورزشی ایران تاکنون ۴ مدال کسب کرده است، ابتدا جواد فروغی دوم تیرماه در تیراندازی مدال طلا گرفت، سپس محمدهادی ساروی روز گذشته به ۱۰ روز بی‌مدالی پایان داد و به برنز کشتی فرنگی دست پیدا کرد، امروز هم محمدرضا گرایی، فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم ایران به مدال طلا رسید و علی داودی در وزنه برداری نقره گرفت.   
برنامه مسابقات فردا پنجشنبه کاروان ایران:
کشتی آزاد: 
مصطفی حسین خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم در دور نخست حدودا ساعت ۷ صبح پنجشنبه با کایل دیک قهرمان جهان از آمریکا کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان محمدحبیب کادزی محمداف از بلاروس و گندری گارزون از کوبا می رود. فرانک چامیزو کشتی گیر کوبایی‌الاصل ایتالیا و دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک نیز در گروه حسین‌خانی قرار دارد.
امیرحسین زارع در دور یک هشتم نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم حدود ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه صبح با الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این کشتی‌گیر در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان جاهید براهال از الجزایر و اگزون شالا از کوزوو می رود. گنو پتریاشویلی قهرمان جهان از گرجستان در گروه زارع حضور دارد.

رقابت های اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح  پنجشنبه برگزار می‌شود.
حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم المپیک بعد از ظهرپنج‌شنبه حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به مصاف دیوید تیلور از آمریکا می‌رود. تیلور تاکنون دو مرتبه در رقابت‌های جام جهانی کرمانشاه و مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست موفق به شکست حسن یزدانی شده است و طرفداران کشتی در جهان بی صبرانه منتظر دیدن این رقابت حساس هستند.
رضا اطری هم در رده‌بندی وزن ۵۷ کیلوگرم ساعت ۱۵ و ۵ دقیقه برای کسب برنز روی تشک می‌رود. 
دیدارهای رده‌بندی و فینال بعد از ظهر پنج‌شنبه از ساعت ۱۵ آغاز خواهد شد. 
کاراته:
سارا بهمنیار، ملی‌پوش کاراته ایران در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم کومیته زنان در گروه A  این مسابقات با سه ورزشکار دیگر رقابت می‌کند. سراب اوزچلیک از ترکیه، ون تزو یون از چین تایپه و ایوت گورا نووا از بلغارستان حریفان بهمنیار هستند. مسابقات این وزن از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود.  
کاراته برای اولین بار در بازی‌های توکیو وارد الممپیک شده است و باید دید که بهمنیار موفق می‌شود دومین مدال تاریخ زنان ایران در المپیک را به دست آورد.  
برچسب ها: المپیک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها