به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۲۸۶۴۱۸

سود یک و نیم میلیارد دلاری شستا در سه سال

سود  یک و نیم میلیارد دلاری شستا در سه سال
گروه اقتصادی: مدیرعامل شستا گفت: امروز اگر شستا بالای یک و نیم میلیارد دلار سود دارد این جهش سودآروی به نرخ ارز بیش از ۸ برابر است که اتفاق ساده‌ای نیست. سود حاصله در سه سال گذشته معادل دو برابر کل ۱۸ سال قبل بوده است.
محمد رضوانی فر  در مراسم افتتاح پروژه‌ها و رونمایی از محصولات جدید شرکت تماد با اشاره به میزان سود این شرکت تولیدکننده مواد اولیه دارویی شستا، گفت: فروش سال گذشته شرکت تماد ۷۳۰ میلیارد تومان بود و با تلاش مضاعفی توانست سود ۳۶۰ میلیارد تومانی را محقق کند.مدیرعامل شستا با بیان اینکه حاشیه سود خالص تماد از ۳۲ درصد قریب به ۴۹ درصد سود خالص رسیده است، اضافه کرد: اهل فن می‌دانند افزایش حاشیه سود خالص با این شیب تند در مدتی کوتاه چه تدابیری را نیاز دارد که از آن جمله تهیه مواد اولیه، بهای تمام شده، کنترل هزینه ها، کاهش دوره وصول مطالبات، اصلاح سیاست های فروش، کاهش تخفیف ها، باید رخ دهد تا حاشیه سود خالص به دست بیاید.
وی افزود: بر اساس آمار قابل مقایسه شرکت‌های بورسی و شرکت‌های شستا، که اطلاعات آن درکدال وجود دارد و قابلیت قیاس دارد، یک مقایسه کوچک نشان می دهد در سه سال گذشته تیپیکو مرتب سهم بازار را گرفته است.مدیرعامل شستا با اشاره به عرضه برخی محصولات داروئی برای اولین بار درکشور، اظهار داشت: تیپیکو در دو سال گذشته بیش از ۳۰۰ نوع محصول به بازار عرضه داشته که ۷۰ محصول برای اولین بار در کشور بوده است.وی با اشاره به عرضه های اولیه شرکت‌های دارویی در بورس افزود: در دو سال گذشته هلدینگ دارویی شستا، پخش هجرت ، توزیع داروپخش، ره آورد تامین، ژلاتین کپسول و کلرپارس را به عنوان ۵ عرضه اولیه در بازار بورس داشت، این کار بزرگی است و کسانی که فعال عرضه سهام در بازار سرمایه هستند می دانند در کنار مدیریت این حجم فروش و روند سودآوری و عرضه محصول جدید، ورود به بورس ۵ شرکت بزرگ و موثر دارویی در یک فرصت محدود چه چالش‌هایی دارد.
رضوانی فر به سودآوری در هلدینگ دارویی تامین اشاره کرد و گفت: سود آوری در تیپیکو ماحصل تلاش در کنترل هزینه‌ها، اصلاح خریدها، تنوع بخشی به منابع‌ خرید، کاهش قیمت خرید، فروش بهتر و اعمال تخفیفات کمتر، کاهش دوره وصول مطالبات و سایر تدابیر است که نتیجه آن سودآروی ۳۷۰۰ میلیارد تومانی تیپیکوست.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه های متعدد در هلدینگ دارویی تامین، تشریح کرد: مجموعه سامانه هایی که در تیپیکو انجام شده قطعا در صنعت نظیر ندارد. برای خریدهای مواد اولیه و محصولات Finished و کنترل پروژه ها، به روز کردن GMP ها، چه مجموعه‌ای از سامانه های مدیریتی در حال راهبری است که کارها با سرعت مناسب بر اساس برآوردهای دقیق و با کمترین هزینه نهایی شود.مدیرعامل شستا در ادامه اضافه کرد: امروز اگر شستا بالای یک و نیم میلیارد دلار سود دارد این جهش سودآروی به نرخ ارز بیش از ۸ برابر است که اتفاق ساده‌ای نیست. سود حاصله در سه سال گذشته معادل دو برابر کل ۱۸ سال قبل بوده است.مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با اشاره به رونمایی از ۱۴ محصول داروئی جدید در آینده نزدیک گفت: این محصولات در مجموعه شرکت تولید مواد اولیه داروپخش (تماد) تولید شده و شامل مواد حد واسط، مواد موثره دارویی و محصولات نهایی است. برخی از این محصولات برای اولین بار در کشور و برخی برای اولین بار در هلدینگ داروئی تامین به همت تیم تحقیقات API و تیم تحقیقات Finished و توسعه دارویی تولید می شود که امکان صادراتی بودن و حضور بیشتر در بازارهای جهانی را دارند.
وی با اشاره به نوع محصولات جدید، بیان کرد: این محصولات جدید در حوزه حد واسط (Intermediate) شامل: پاراآمینوفنل (PAP)، در حوزه API شامل: کلاریترومایسین، اریترومایسین، ویتامین ب۱ (تیامین هیدروکلراید)، تریامسینولون استوناید، رزواستاتین، گلی کلازید، و همچنین محصولات نهایی (Finished ) شامل: شربت اکسپکتورانت کدئین، سوسپانسیون نوسکاتم، قرص متادون ۵ میلی گرم، قرص هیدروکسی کلروکین ۲۰۰ میلی گرم، قرص مورفین سولفات ۱۰ میلی گرم، قرص استامینوفن ۳۲۵ میلی گرم/ اکسی کدون ۵ میلی گرم، قرص ترامادول ۱۰۰ میلی گرم است.
رضوانی فر در پایان با اشاره به افتتاح پروژه های توسعه ای در شرکت تولید مواد اولیه داروپخش، افزود: تماد یک، LVHV ، آزمایشگاه کنترل کیفیت (QC) با هدف ارتقاء GMP ، افزایش ظرفیت تولید و توسعه صادرات و همچنین پروژه‌های زیر ساختی شامل ساخت و توسعه اتاق برق، دستگاه دیزل ژنراتور جهت افزایش ظرفیت و قدرت تولید برق در مواقع اضطراری و همچنین چیلرهای جدید با توجه به توسعه بخش‌ها و هواسازها، از جمله پروژه‌های افتتاح شده در این شرکت است.
گفتی است شرکت تولید مواد اولیه داروپخش (تماد) یکی از شرکت های مجموعه شستا ، به عنوان اولین و بزرگ ترین ترین تولیدکننده مواد اولیه نارکوتیک کشور، با سابقه بیش از ۳۰ سال خدمت در صنعت داروسازی است که تعداد ۸۰ قلم محصول خود را تولید و به بیش از ۴۷ کشور در ۵ قاره صادرات دارد.

 
برچسب ها: شستا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها