به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۲۸۶۴۳۴
بازار لوازم خانگی در رکود به سر می‌برد

لوازم خانگی همچنان در انبارها انباشته شده است

لوازم خانگی همچنان در انبارها انباشته شده است
گروه اقتصادی:نایب ریس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: همچنان بازار لوازم خانگی در رکود به سر می‌برد و انباشت کالا در انبار فروشگاه‌ها، توزیع‌کنندگان و کارخانجات وجود دارد. چون تقاضا وجود ندارد و شرایط هم روز به روز بدتر می‌شود
محمدحسین اسلامیان،در مورد وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار داشت: همچنان بازار لوازم خانگی در رکود به سر می‌برد و انباشت کالا نیز در انبار فروشگاه‌ها، توزیع‌کنندگان و کارخانجات وجود دارد چون تقاضا وجود ندارد و روز به روز هم در حال بدتر شدن است. عامل نخست این موضوع هم کاهش قدرت خرید مردم و گرانی کالا است. 
وی افزود: یک یخچال دوقلوی ایرانی ۲۵ میلیون تومان یا یک ماشین لباسشویی ایرانی ۱۲ یا ۱۳ میلیون تومان است. در این شرایط با توجه به درآمد مردم، قدرت خرید چنان کاهش پیدا کرده که امکان خرید یا تعویض کالا برای بیشتر مردم وجود ندارد و بیشتر به جای خرید به تعمیر رو می‌آورند.
اسلامیان همچنین در مورد وضعیت واردات و صادرات در حوزه لوازم خانگی تصریح کرد: واردات لوازم خانگی بزرگ مانند گذشته ممنوع است. در بخش صادرات نیز بسیار محدود که عمده آنها در مورد کالاهایی مانند ماشین لباسشویی دوقلوی سطلی، کولرهای آبی و آبگرمکن‌های گازی و برقی است که بیشتر به کشورهای همسایه صادر می‌شود. 
نایب ریس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت قاچاق قطعات لوازم خانگی گفت: از آنجا که ما تحریم هستیم، یک سری از قطعات که نیاز کارخانه‌ها به آنها زیاد و فوری است، از کشورهایی مانند چین و سنگاپور به صورت مسافری و موقت وارد کشور می‌شوند تا قطعه به صورت انبوه به کارخانه‌ها برسد. البته عموما مسافر این کار را نمی‌کند بلکه ممکن است مثلا نمایندگان شرکت به تعداد محدودی به این صورت قطعه وارد کنند. 
وی در ادامه در مورد واردات قطعات از محل پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی از این کشور خاطرنشان ساخت: هنوز در مورد واردات قطعه از کره جنوبی اتفاق خاصی نیافتاده است. قرار بود توافقی حاصل شود که برندهای کره‌ای در ایران ایجاد زیرساخت کنند، فناوری و تکنولوژی روز دنیا را بیاورند و شروع به فعالیت کنند و صحبت‌ها در مورد انتقال تکنولوژی و زیرساخت است. یعنی تعاملی که با کره‌ای‌ها انجام می‌شود بر مبنای انتقال تکنولوژی است تا اشتغال برای کارگر ایرانی ایجاد و محصول هم کاملا ساخت ایران باشد.
 
برچسب ها: لوازم خانگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها