به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۲۸۶۴۶۱

روند صعودی بازار بورس سریع‌تر شد

روند صعودی بازار بورس سریع‌تر شد
گروه اقتصادی: روند صعودی بازار بورس در هفته‌ای که گذشت نسبت به هفته قبل سریع‌تر بود به طوری که شاخص کل بورس توانست دوباره وارد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد شود.
 بررسی روند معاملات بازار بورس در هفته‌ای که گذشت نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات در هفته جاری با ۷۲ درصد رشد نسبت به هفته گذشته توانست از ۱۶۷ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال به ۲۸۶ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال برسد.
همچنین حجم کل معاملات در هفته جاری نسبت به هفته گذشته با رشدی ۱۰۷.۵ درصدی از ۱۸ هزار و ۲۵۸ میلیون سهم به ۳۷ هزار و ۸۸۳ میلیون سهم رسید.
بازار سهام جلو افتاد، بازار بدهی عقب کشید
بررسی وضعیت بازار اول سهام، بازار دوم سهام، بازار بدهی، بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله نشان می‌دهد که تنها روند بازار بدهی در هفته جاری نسبت به هفته قبل نزولی بوده است به طوری که ارزش معاملات در بازار اول سهام از ۶۳ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۲۵ هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال در هفته جاری رسید که رشدی ۹۸ درصدی را نشان می‌دهد.
همچنین حجم معاملات در این بازار با ۱۳۴ درصد افزایش توانست از ۶۵۸۵ سهم در هفته گذشته به ۱۵ هزار و ۴۰۵ میلیون سهم در هفته جاری برسد.
براساس این گزارش ارزش معاملات در بازار دوم سهام با ۹۴ درصد رشد از ۶۰ هزار و ۶۷ میلیارد ریال در هفته قبل تا ۱۱۶ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال در هفته جاری افزایش یافت.
حجم معاملات در بازار دوم سهام نیز با رشدی ۱۱۴ درصدی از ۹۱۱۳ میلیون سهم به ۱۹ هزار و ۵۰۸ میلیون سهم رسید.
این در حالی است که روند حرکت بازار بدهی در هفته جاری نسبت به هفته قبل نزولی بود به طوری که ارزش معاملات در این بازار با ۸۸ درصد کاهش از ۸۸۶۹ میلیارد ریال به ۱۰۸۳ میلیارد ریال رسید.
حجم معاملات بازار بدهی نیز کاهشی ۸۸ درصدی را تجربه کرد و از ۹ میلیون برگه به ۱.۱۰ میلیون برگه رسید.
بازار مشتقه نیز هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت و ارزش معاملات در این بازار با ۲۴۶ درصد افزایش از ۵۷ میلیارد ریال به ۱۹۷ میلیارد ریال رسید.
حجم معاملات این بازار نیز از ۱۷ میلیون قرارداد به ۲.۷ میلیون قرارداد رسید که رشدی ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.
همچنین ارزش معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله رشدی ۲۵.۵۸ درصدی را تجربه کرد و از ۳۵ هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال تا ۴۴ هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال افزایش یافت.
حجم معاملات این بازار نیز از ۲۵۳۴ میلیون یونیت به ۲۹۴۸ میلیون یونیت رسید که رشدی ۱۶.۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.
فصل جدید شاخص بورس
روند صعودی بورس در هفته‌ای که گذشت باعث شد شاخص کل این بازار دوباره بعد از حدود هشت ماه وارد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد شود. براین اساس این شاخص با ۶.۸۰ درصد رشد از یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد در هفته گذشته به یک میلیون و ۴۰۶ هزار واحد در هفته جاری رسید و ۸۹ هزار و ۵۵۶ واحد افزایش یافت.
همچنین شاخص کل با معیار هم وزن ۱.۶۴ درصد افزایش یافت و با ۶۵۱۸ واحد صعود از ۳۹۶ هزار و ۷۴۷ واحد در هفته گذشته به ۴۰۳ هزار و ۲۶۵ واحد در هفته جاری رسید.
برچسب ها: بازار بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها