به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۲۸۶۴۷۶

آغاز انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ از امروز

آغاز انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ از امروز
گروه جامعه: سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ برای تمام گروه های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی و علوم ریاضی، هنر و زبان های خارجی از امروز ۱۴ مرداد فعال می شود.
نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به صورت کارنامه از ۱۰ مرداد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است. متقاضیان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ می‌توانند با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه نتیجه اولیه خود را مشاهده کنند.
دفترچه راهنمای انتخاب رشته حاوی تمامی شرایط و ضوابط رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از باآزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») برای تمام گروه‌های آزمایشی بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است.
سامانه انتخاب رشته مجازی این سازمان هم به منظور راهنمایی و کمک به متقاضیان در انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ (برای رشته‌های باآزمون و رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی) از ۱۲ مرداد از طریق سایت سازمان سنجش در دسترس متقاضیان قرار گرفت.
همچنین ویژه نامه انتخاب رشته نیز به منظور راهنمایی متقاضیان برای تکمیل فرم انتخاب رشته توسط متقاضیان مجاز به انتخاب رشته و همچنین نحوه مراجعه به سایت سازمان سنجش و نحوه تکمیل کردن فرم انتخاب رشته منتشر شده است.
متقاضیان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ (اعم از رشته‌های با آزمون برای متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و همچنین رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی، بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و از تمامی گروه‌های آزمایشی بدون توجه به مجاز بودن) از تاریخ اعلام نتیجه اولیه فرصت دارند دفترچه را مطالعه کنند.
فرایند انتخاب رشته از ۱۴ مرداد آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند ۱۵۰ کدرشته محل را از دفترچه استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب کنند و تا دوشنبه ۱۸ مرداد فرصت دارند رشته‌های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته درج کنند.
پس از تأیید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط متقاضی، شماره ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرارداده خواهد شد. این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود.
هر متقاضی فقط یک بار اجازه انتخاب رشته دارد. متقاضیان پس از انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ رقمی، فرم انتخاب رشته خود را به تعداد محدود تصحیح و یا ویرایش کنند.
انتخاب رشته برای همه متقاضیان (برای انتخاب کدرشته محل‌های با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود. فرآیند انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون جداگانه نخواهد بود. توضیحات کامل این دو روش پذیرش در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته ارائه شده است.
برچسب ها: کنکور
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها