به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۲۸۶۴۷۹

بازی رودررو؛ برای جلوگیری از تبانی در لیگ ایران

گروه ورزشی: مسئولان فوتبال ایران برای جلوگیری از برخی تبانی‌های آشکار مانند زدن بیش از ۱۰ گل در برخی از بازی‌ها برای افزایش تفاضل گل، اقدام به اجرای بازی رودرو میان دو تیم هم امتیاز به جای تفاضل کرده است.
بازی رودررو؛ برای جلوگیری از تبانی در لیگ ایران
فوتبال ایران مدت‌هاست که با شائبه برخی کم کاری‌ها و تبانی‌های در پشت پرده به خصوص در بازی‌های پایانی فصل رو به رو است. در فصلی که گذشت، در لیگ دسته دوم، در دیدار تیم های شهید قندی یزد و سردار بوکان ۱۱ گل رد و بدل شد تا تفاضل گل تیم یزدی افزایش یابد و بتواند به لیگ دسته یک راه یابد.
از این قبیل اتفاقات در پایان فصل کم نیست که تیمی برای افزایش تفاضل گل خود نسبت به دیگر رقیب خود، برای زدن گل‌های بیشتر با سران تیم مقابل زد و بند می کند.با مشکلات که گفته شد، مسئولان فوتبال ایران به دنبال اجرای قانونی بازی رو در رو به جای تفاضل گل برای تعیین جایگاه تیم‌ها در جدول رده بندی هستند تا جلوی هر گونه تبانی احتمالی را بگیرند.این قانون در اکثر مسابقات جهانی و لیگ های اروپایی مانند لالیگا اسپانیا اجرا می‌شود. در واقع براساس این قانون، در صورتی که امتیاز دو تیم برابر باشد، مجموع نتایج دو تیم در دیدارهای رفت و برگشت مقابل همدیگر، تعیین کننده تیم برتر خواهد بود.با اجرای این قانون از ابتدای فصل جدید مسابقات باشگاهی، می‌توان امیدوار ماند حداقل جلوی برخی تبانی‌های آشکار مانند زدن گل های پرتعداد برای افزایش تفاضل گل و تغییر نتایج گرفته شود.
هر چند این تنها راه بازدارنده نیست و مسئولان و متولیان فوتبال ایران باید اقدامات موثرتری برای کاهش تخلفات پشت پرده اتخاذ کنند.قانون مذکور در جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ مطرح و بعد از تایید، در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز برای بررسی و تایید ارائه خواهد شد و احتمالا همراه با لغو قانون جذب خارجی‌ها به مرحله اجرا می رسد.
برچسب ها: لیگ برتر فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها