به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۲۸۶۴۸۷

 ۲ طلای آمریکا و روسیه در روز دوم کشتی آزاد

 ۲ طلای آمریکا و روسیه در روز دوم کشتی آزاد
گروه ورزشی: رده بندی اوزان ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد المپیک توکیو مشخص شد.
 در دو وزن نخست کشتی آزاد المپیک توکیو، مدالهای طلا به روسیه و آمریکا رسید.
ایران نیز دو نماینده داشت که حسن یزدانی نقره گرفت و مصطفی حسین خانی حذف شد.
وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری در دور نخست در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ از سد سلیمان آتلی دارنده مدال نقره جهان از ترکیه گذشت. وی در در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۱ بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی های آسیایی از مغولستان را مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه نهایی شد. وی در این دیدار مقابل زائور اوگویف قهرمان جهان از روسیه با نتیجه ۸ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. اطری در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۱ مقابل توماس گیلمان دارنده مدال نقره جهان از آمریکا مغلوب و پنجم شد.
در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر ۲ جاورایل شاپیف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی  در دور دوم مقابل استفان ریچموت از سوئیس با نتیجه ۱۲ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل آرتور نایفون اف دارنده مدال برنز جهان از روسیه با نتیجه ۷ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. حسن یزدانی در دیدار فینال با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب دیوید تیلور قهرمان جهان از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

رده بندی نفرات برتر اوزان فوق به شرح زیر است:
۵۷ کیلوگرم: ۱- زائور اوگویف (روسیه) ۲- کومار راوی (هند) ۳- نوریسلام سانایف (قزاقستان) و توماس گیلمان (آمریکا) ۵- گئورگی وانگلوف (بلغارستان) و رضا اطری (ایران)
۸۶ کیلوگرم: ۱- دیوید تیلور (آمریکا) ۲- حسن یزدانی (ایران) ۳- آرتور نایفون اف (روسیه) و مایل ناظم امینه (سن مارینو) ۵- جاورایل شاپیف (ازبکستان) و دیپاک پونیا (هند)
برچسب ها: المپیک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها