به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب : ۲۸۶۵۰۴
دو روز مانده به پایان المپیک ۲۰۲۰ توکیو

آمریکا و چین صدرنشین جدول المپیک از نظر تعداد و مرغوبیت مدال‌ها

گروه ورزشی: ورزشکاران آمریکایی در رشته‌های مختلف روز درخشانی را پشت سر گذاشتند.
آمریکا و چین صدرنشین جدول المپیک از نظر تعداد و مرغوبیت مدال‌ها
به گزارش "ورزش سه"، روز چهاردهم المپیک در حالی به پایان رسید که ورزشکاران رشته‌های مختلف به رقابت پرداختند و در نهایت 23 مدال طلا توزیع شد. این در حالی است که علاوه بر رشته‌هایی که تکلیف مدال‌های قهرمانی آن روشن شد، در ورزش‌هایی چون والیبال و بسکتبال مرحله نیمه نهایی امروز برگزار شد و فینال در روزهای آینده به انجام خواهد رسید.
 * در رشته پرش سه گام، پدرو پیچاردو موفق شد با ثبت رکوردی بسیار خوب، بالاتر از یامینگ ژوی چینی و فابریس زانگوی بورکینافاسویی مدال طلا را از آن خود کرد.
  
 * در پرتاب وزنه اتفاق جالب این بود که مدال طلا و نقره به ورزشکار آمریکایی رسید. جایی که رایان کروزر طلا گرفت و جو کواچ نقره. پرتابگر نیوزلندی هم به مقام سوم دست یافت.
 * در دوی 110 متر با مانع هانسل پارچمنت جاماییکایی قهرمان شد و هموطنش هم به مدال برنز رسید. گرانت هالووی آمریکایی هم دوم شد.
  
 * مدال طلای پیاده روی 20 کیلومتر به ماسیمو استانوی ایتالیایی رسید. مدال آوران دیگر این رشته ژاپنی بودند.
 * در پرش با نیزه زنان کتی ورزشکار آمریکایی درخشید و مدال طلا را از آن خود کرد و ورزشکاری از روسیه نقره گرفت.
 * رشته 400 متر مردان جایی بود که ورزشکار باهاماسی شگفتی ساز شد و طلا را به نام کشورش شد. همچنین ورزشکاران بلژیکی و کانادایی دیگر طلایی های دوومیدانی در روز چهاردهم بودند.
 

 * در قایقرانی کانو، استرالیا عملکرد درخشانی داشت و در 1000 متر طلایی شد، نیوزلند هم در 500 متر طلا کسب کرد. آمریکا هم در کانوی 200 متر زنان با درخشش نوین هریسن یک طلا را گرفت و دست آخر توتکای مجارستانی طلای آخر را به چنگ آورد.
 * مدال های طلای دوچرخه سواری هم مشخص شدند و این هلند بود که در قسمت زنان موفق به کسب مدال طلا شد. نیوزلند و کانادا هم مدال های نقره و برنز را کسب کردند.
 * متئو والس ستاره دوچرخه سواری مردان بالاتر از رکاب زنان نیوزلندی و ایتالیایی قهرمان شد.
  
 * در پرش، پرشگرانی از چین مدال طلا و نقره را گرفتند و ملیسا وو از استرالیا هم مدال برنز را گرفت.
 * در کاراته زنان ساندرا سانچز اسپانیایی طلایی شد. شیمیزو از ژاپن دوم شد و ورزشکاران هنگ کنگی هم برنز مشترک گرفتند.
 
 * یکی از بازی های جذاب امروز، شنای ماراتن 10 کیلومتر بود که با قهرمانی شناگر آلمانی به پایان رسید.
 * در اسکیت بورد و صخره نوردی هم ورزشکاران آلمانی و اسپانیایی دو طلای ارزشمند برای کشورشان گرفتند.
 
 * یکی از مدال‌های شیرین امروز برای ایالات متحده در فوتبال زنان بود که با پیروزی مقابل استرالیا، مدال برنز این رشته را تصاحب کرد.
 * کشتی با یک طلای ارزشمند برای آمریکا به پایان رسید و ایران هم نقره گرفت. این در حالی است که آمریکا دو مدال برنز دیگر هم امروز به دست آورد. کشتی گیران روس و ژاپن دیگر طلایی های امروز بودند.
 در رده بندی مجموع، همچنان چین صدرنشین است. این کشور 5 مدال طلا بیشتر از آمریکا دارد و باید دید در روزهای آینده ایالات متحده موفق به کسب مدال طلا خواهد شد یا خیر؟
  

 
برچسب ها: المپیک توکیو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها