به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : ۲۸۶۵۱۰
برای زاکانی با "تهدید" رای گرفته‌اند!

سه مانع زاکانی برای شهردارشدن

افشاگری چمران درباره انتخاب شهردار تهران
سه مانع زاکانی برای شهردارشدن
گروه سیاسی: سایت نامه نیوز در گزارشی در مورد ماجرای انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران نوشته است: تا زاکانی از مجلس استعفا ندهد و این استعفا به رای گذاشته نشود حتی نمی تواند سرپرستی شهرداری تهران را برعهده بگیرد. امروز اما در برخی محافل خبر از آن رسیده است که علیرضا زاکانی مشکلات جدی برای شهردار شدن دارد .اول اینکه او در مورد تحصیلات مرتبط یک چالش جدی دارد. بر اساس فهرست رشته‌ها و مدارک تحصیلی مورد نیاز جهت تصدی سمت «شهرداران»، زاکانی شانسی برای شهردار شدن نخواهد داشت. این بزرگترین مانع او برای برعهده گرفتن پست شهرداری تهران و تایید آن از سوی وزارت کشور است. چالش دوم ماجرای استعفای زاکانی از نمایندگی مجلس است. طبق آیین نامه او باید از نمایندگی استعفا کرده و این استعفا را به هیات رییسه مجلس برساند تا در دستور کار مجلس برای رای گیری قرار گیرد. مساله دیگر صحن شوراست. همانطور که چمران گفته شهرداری زاکانی باید در جلسه رسمی به رای گذاشته شود.این نکته هم قابل ذکر است که زاکانی تا زمان قبول استعفا از مجلس نمي‌تواند به عنوان شهردار انتخاب شود. بنابراین شورا احتمالا در اولین جلسه دستور کار انتخاب سرپرست برای شهرداری را خواهد داشت و برخی اعضا در حال بررسی برخی گزینه‌های جدید هستند.

چمران بی‌خبر از پخش زنده فاش کرد: برای زاکانی با "تهدید" رای گرفته‌اند!

صبح دیروز پس از برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای شهر تهران، مهدی چمران ۸۰ ساله بی‌خبر از پخش زنده مراسم در مورد فرآیند انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران گفت: من دیشب تا صبح نخوابیدم. خیلی ناراحت شدم از اینکه اسامی رفته و آن هم غلط و غلوط. آخه یعنی چی! یک عده را فشار می آورند، اما از لحاظ قانون نوشته مخفی است. رای مخفی است. چرا یک عده‌ای را می‌ترسانند و تهدیدشون می کنند. حالا گفته بودند رای ندهید همچین می‌کنیم! در حالی که رای مخفی بوده که من تذکر دادم.

گفتنی اینكه، در حالی که مراسم تحلیف اعضای شورای شهر تهران به صورت زنده از آپارات درحال پخش شدن بود مهدی چمران درباره رای گیری روز گذشته شهردار تهران افشاگری کرد!
مراسم تحلیف اعضای شورای ششم شهر تهران به صورت زنده از آپارات  پخش شد.مهدی چمران شروع کننده این نشست بود. پس از سخنرانی مهدی چمران رای گیری انتخاب رئیس شورای شهر آغاز شد. جالب اینکه در حاشیه رای گیری و زمان شمارش آراء برای ریاست شورای شهر  صدای گفت و گوی یک بانوی عضو شورای شهر و مهدی چمران شنیده می شد که ظاهرا در حال صحبت درباره اتفاقات دیروز در جلسه انتخاب شهردار بودند. این گفت و گو به دلیل آنکه نشست به صورت زنده در حال پخش بود برای مخاطبان نیز قابل شنیدن بود. در این گفت و گو یکی از اعضا درباره شفافیت و اعلام آراء در خصوص انتخاب شهردار صحبت می کند . به نظر می رسد این عضو شورای  میان نرجس سلیمانی است زیرا چمران در پایان حرف خود اشاره می کند که وقتی یک تذکر داده او در جلسه حاضر نبوده است. دیروز در جریان انتخاب شهردار نرجس سلیمانی تنها عضوی بود که با تاخیر رسیده بود.از این رو طرف مخاطب چمران این عضو شورای شهر می تواند باشد. گفت و گو با حرف های نرجس سلیمانی شروع می شود که خطاب به چمران می گوید کاش رای ها ما شفاف بود و آشکار بود پس از آن مهدی چمران با گلایه از اتفاق دیروز خطاب به نرجس سلیمانی می گوید: من دیشب  تاصبح نخوابیدم و یکی از بدترین شب ها بود حتی از زمان جنگ هم بدتر بود از این که اسامی رفته است غلط و غلوط،آخه یعنی چی، این همه ما گفتیم. پس از آن سلیمانی درباه شفافیت صحبت می کند و ظاهرا به غیر علنی بودن آرا اعتراض دارد. چمران می گوید نمی شود یک عده فشار می آورند، و ادامه می دهد البته قانون نوشته انتخاب شهردار  باید با رای مخفی باشد  آن هم دلایلی دارد. چون یک عده ای را می ترسانند و تهدید شون می کنند،چمران ادامه می دهد حتی همین حال با اینکه رای مخفی بوده گفته اگر رای ندید چنین می کنیم و چنان می کنیم آمدند گفتند و من تذکر دادم شما تشریف نداشتید.
برچسب ها: علیرضا زاکانی

شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۱۶ ۱۰:۲۳
اولین مانع و اصلی ترین مانع، چمران با شانتاژهای سیاسی و دروغ تهدید مانع این انتخاب میشن (375556)
۱۴۰۰/۰۵/۱۶ ۱۶:۱۸
کاش مهندس چمران وارد بازیهای سیاسی نمیشد شرافت، نسب والا، پاکدستی بی‌نظیر ایشان یادآور چهره‌ای شاخص و قابل احترام در بین مردم است (375584)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها