به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۵ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۲۸۶۵۷۹

جنگل‌سوزی‌ها در آتن و آنتالیا ادامه دارد

جنگل‌سوزی‌ها در آتن و آنتالیا ادامه دارد
گروه حوادث: برای آتش‌سوزی‌های جنگلی در جنوب اروپا پایانی دیده نمی‌شود و جنگل‌سوزی در حومه شمالی آتن از کنترل خارج شده و ساکنان این منطقه را وادار به نقل مکان کرده است.به گزارش ایسنا، در آتن، پایتخت یونان، اقدامات ایمنی به قطع برق، بستن جاده‌ها و تخلیه مردم در برخی از مناطق کشیده است.در ترکیه نیز روز گذشته (پنجشنبه) از ۱۸۰ محلی که دچار حریق شده بودند در ۱۲ منطقه، کنترل آتش امکانپذیر نشده است.در شمال آتن، آتش‌نشانان در حال جنگ با آتش‌سوزی گسترده‌اند که در حال خارج شدن از کنترل است و اداره برق به دلایل ایمنی و به ناچار، شبکه تقسیم یک منطقه بزرگ را قطع کرده است.
 
اداره برق این منطقه اعلام کرد: پایتخت یونان با قطعی‌های کوتاه مدت برق روبرو خواهد شد تا بتوان تأمین برق همه مناطق را پایدار نگه داشت. به ساکنان آتن از شامگاه پنجشنبه اطلاع داده خواهد شد که چه زمان و در کدام منطقه از پایتخت، برق قطع خواهد شد.همچنین ساکنان منطقه "کریونری" در شمال پایتخت که ۲۵ کیلومتری با مرکز آتن فاصله دارد برای احتیاط به محل‌های امن نقل مکان کرده‌اند.

در مجموع در سه روز اول هفته جاری مساحتی بیش از ۵۰ درصد تخریب‌های ناشی از آتش‌سوزی در کل سال گذشته، طعمه آتش و ویرانی شده‌اند. کمک خارجی از جمله از قبرس و فرانسه هم در کار آمده و سوئد نیز در تدارک اعزام هواپیماهای آبپاش است.در غرب کشور همجوار یونان، یعنی ترکیه نیز وضعیت در آنتالیا همچنان بحرانی است و جنگل‌سوزی تاکنون جان هشت نفر را گرفته است. هزاران گردشگر بومی و خارجی از منطقه "بودروم" عمدتا از راه دریا جا به جا شده‌اند. رئیس جمهوری ترکیه، این آتش‌سوزی‌ها را بدترین حریق در تاریخ ترکیه توصیف کرده است.

خشکسالی شدید در کالیفرنیا و جیره‌بندی آب
جنین جونز از نهاد کنترل منابع آبی ایالت کالیفرنیا،‌ منطقه‌ای که اخیرا دچار آتش‌سوزی‌های گسترده بوده است نیز می‌گوید: در بخش‌هایی از ایالت، این دومین خشکسالی شدید در تاریخ بوده است.این نهاد نقش یک اداره نظارت بر آب‌های قابل مصرف در ایالت کالیفرنیا را دارد و هم‌اکنون این نهاد، ترمز اضطراری را کشیده است و استفاده از آب‌های سطحی را برای هزاران کشاورز ممنوع کرده است؛ آب‌هایی که از دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و کانال‌های دلتای ساکرامنتو-سن-خواکین می‌آیند. این ممنوعیت برای ۵۷۰۰ مصرف‌کننده دارای مجوز حق بهره‌برداری صدق می‌کند که همگی در شمال کالیفرنیا و "سنترال ولی" مستقر هستند.بنابر گزارش دویچه وله،‌ استفاده از آب تنها برای نیاز روزمره خانه‌ها، آب آشامیدنی و برای شستن و دوش گرفتن مجاز اعلام شده است. این دستورالعمل از دو هفته دیگر اجرایی خواهد شد.
برچسب ها: آتش سوزی جنگل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها