به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۶ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۲۸۶۷۹۵

نقش هوش هیجانی و همدلی در آینده کودکان

نقش هوش هیجانی و همدلی در آینده کودکان
گروه جامعه:محقق حوزه کودک و نوجوان گفت: کودکانی که هوش هیجانی بالایی دارند می توانند احساسات خود را تنظیم کنندبه این معنی که زمانی که غمگین هستند بهتر می توانند خود را تسکین دهند.نصیره مقدم فر عضو سازمان نظام روانشناسی و محقق در زمینه کودک و نوجوان گفت: گاهی برخی از والدین به علت مشکلات و دغدغه های مختلف زندگی، زمان کمی را با فرزندان خود می گذرانند و فرصت کمتری برای تعامل با فرزندان خود دارند و درنتیجه کیفیت رابطه بین آنها پایین می آید.
 
وی ادامه داد: برخی والدین بیشترین تمرکز را روی تحصیل بچه ها دارند و از جنبه های دیگر زندگی مثل هوش هیجانی غافل می شوند و وقت کمتری برای بازی و درک احساسات بچه ها صرف می کنند و این بچه ها در آینده تبدیل به بزرگسالانی می شوند با هوش هیجانی پایین که نخواهند توانست با شریک زندگی خود رابطه عمیق واقعی برقرار کنند و درنتیجه روابط سطحی و کمی صمیمیت ما شاهد آمار بالای طلاق در بین زوجین خواهیم بود.
مقدم فر بیان کرد: بنابراین زمانی که والدین با فرزندانشان همدلی می کنند و برای احساسات آنها ارزش قائل می شوند و به کودکان خود کمک می کنند که هوش هیجانی مطلوبی داشته باشند کودکان در این حوزه به خوبی پیشرفت می کنند.

این محقق در زمینه کودک و نوجوان ادامه داد: کودکانی که هوش هیجانی بالایی دارند می توانند احساسات خود را تنظیم کنند به این معنی که زمانی که غمگین هستند بهتر می توانند خود را تسکین دهند و سریع تر خود را آرام کنند.

وی گفت: درنتیجه هوش هیجانی بالا و مدیریت بهتر احساسات کمتر بیمار می شوند و از سلامت جسمانی برخوردار هستند و همچنین هوش هیجانی بر تمرکز و یادگیری بهتر کودکان هم تاثیر بسیار زیادی دارد.
مقدم فر اظهار کرد: تحقیقات نشان می دهد اکثر افرادی که اختلالات شخصیتی شدید دارند دوران کودکی پر آسیب داشتند یا بی توجهی عاطفی، بی محبتی و فقر و طرد والدین را تجربه کرده اند. توصیه ما به والدین این است که با فرزندان خود رابطه درست برقرار کنند وبه احساسات کودکان احترام بگذارند تا میزان همدلی را در آنها افزایش دهند.
برچسب ها: کودکان روانشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها