به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۲۸۷۰۵۲

عینک‌های 3 بعدی فیسبوک در راه است

عینک‌های 3 بعدی فیسبوک در راه است
گروه فناوری:شرکت فیسبوک اخیرا عینک‌های جدید خود را برای نشان دادن واقعیت مجازی تولید کرده است.در دنیای فناوری امروز شرکت‌های فضای مجازی برای اینکه از یک‌دیگر پیشی بگیرند و کاربران پیامرسان‌های خود را راضی نگه دارند هرروز برای راحتی و رضایت کاربران قابلیت‌های جدیدی، به شبکه‌های اجتماعی خود اضافه  می‌کنند. در همین راستا شرکت فیس‌بوک علاوه بر قابلیت‌‌های جدیدی که به پیامرسان‌های خود اضافه می‌کند اخیرا برای مشاهده بهتر و باکیفیت‌تر ویدئوها عینک سه بعدی تولید کرده است که در  ادامه این مطلب  به خصوصیات این عینک جدید می‌پردازیم.

براساس گزارش‌ها شرکت فیسبوک اخیرا عینک‌های سه بعدی را برای کاربرانش تولید کرده تا کاربران بتوانند واقعیت‌های مجازی این پیامرسان را بهتر و دقیق‌تر مشاهده کنند. البته این عینک‌های جدید فیسبوک در حال آزمایش هستند و هنوز به صورت نهایی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

تا چه زمانی ویدئوها برای کاربران به صورت سه بعدی نشان داده می‌شود؟
شایان ذکر است پیامرسان فیس‌بوک اعلام کرده  است، کاربران این شبکه مجازی تا هنگامی که از عینک استفاده می‌کنند و آن را بر روی چشم دارند برنامه فیسبوک  ویدئوها را از طریق این عینک و هدستی که داخل آن وجود دارد به صورت واقعیت مجازی نشان می‌دهد.

گفته شده ناتان ماتسودا محقق و دانشمند FRL در سال ۲۰۱۹ با انتشار یک پست اعلام کرده بود که تصمیم گرفته است یک عینک ۳ بعدی تولید کند که بر روی آن یک هدست Oculus Rift S نصب می‌کند تا صدای ویدئوها به صورت واضح به گوش کاربران برسد. براساس گزارش‌ها در بالای صفحه نمایشگر عینک سه بعدی، چشم کاربر که برای مشاهده  ویدئوها در فیسبوک حرکت می‌کند از پشت صفحه نمایشگر قابل رویت بوده و  اطرافیان می‌توانند حرکت چشم او را ببیند که این جزو یکی از ایرادات عینک سه بعدی محسوب می‌شود به همین علت محققان درصدد آن هستند تا  در هنگام نسخه آزمایشی عینک 3بعدی این ایراد  را رفع کند.
برچسب ها: فیس بوک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها