به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۲۸۷۱۹۳

کوچکترین نوزاد جهان به خانه رفت

کوچکترین نوزاد جهان به خانه رفت
گروه جامعه: نوزادی که هنگام تولد به عنوان 'کوچکترین نوزاد جهان ' شناخته شد، پس از ۱۳ ماه درمان فشرده از بیمارستانی در سنگاپور مرخص شد.کویک یو ژوان در زمان تولد فقط ۲۱۲ گرم یعنی به اندازه یک سیب وزن داشت و قدش هم تنها ۲۴ سانتی‌متر هم بود.مادرش در کمتر از ۲۵ هفته از حاملگی‌اش از طریق عمل سزارین زایمان کرد که بسیار کمتر از ۴۰ هفته معمول بود.دارنده رکورد قبلی کوچکترین نوزاد جهان دختری در ایالات متحده بود که در بدو تولد در سال ۲۰۱۸ فقط ۲۴۵ گرم وزن داشت.
مادر یو ژوان او را چهار ماه زودتر از موعد مقرر پس از تشخیص پره اکلامپسی به دنیا آورد. این عارضه فشار خون بسیار خطرناکی است که می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن آسیب برساند و برای مادر و نوزاد کشنده باشد.وزن یو ژوان در حال حاضر بسیار طبیعی‌تر و حدود ۶ کیلو و ۳۰۰ گرم است.به گفته بیمارستان ملی دانشگاه سنگاپور که محل تولد این نوزاد دختر است، یو ژوان در ابتدا شانس کمی برای زنده ماندن داشت.این بیمارستان در بیانیه‌ای گفت: "این نوزاد با وجود همه عوارض مربوط به سلامتی‌اش در هنگام تولد، با پشتکار و رشد خود به اطرافیانش الهام بخشیده و او را به یک نوزاد فوق‌العاده در دوران کرونا تبدیل کرده است، پرتوی امید در میان نابسامانی‌ها."یو ژوان در مدتی که در بیمارستان بستری بود شیوه‌های مختلفی از درمان را دریافت کرد و برای زنده ماندن به انواع دستگاه‌ها تکیه داشت.پزشکان می‌گویند که وضعیت جسمانی او تحت مراقبت آنها پیشرفت خوبی داشته و او اکنون در وضعیتی است که از بیمارستان مرخص شود.یو ژوان هنوز بیماری مزمن ریوی دارد و برای تنفس در خانه به کمک نیاز دارد. با این حال پزشکان می‌گویند انتظار دارند که او با گذشت زمان بهتر شود.
مادرش، وونگ می لینگ، به رسانه‌های محلی گفت که تولد و اندازه یو ژوان برای او شوکه‌کننده بود زیرا اولین فرزندش که یک پسر چهار ساله است سر موقع به دنیا آمد.والدین یو ژوان توانستند هزینه اقامت طولانی او در بیمارستان را از طریق کمپین تامین سرمایه جمعی که معادل ۲۷۰ هزار و ۶۰۱ دلار جمع‌آوری کرده بود، پرداخت کنند.
 
برچسب ها: نوزاد
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها