به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۲۸۷۲۱۵

اوکراین:در برابر ایران عقب‌نشینی نمی‌کنیم

اوکراین:در برابر ایران عقب‌نشینی نمی‌کنیم
گروه سیاسی: طی دو ماه که از آخرین دور مذاکرات دربارهٔ سرنگونی هواپیمای اوکراینی، دولت ایران هنوز به هیچ سؤالی پاسخ نداده و به هیچ‌یک از تعهدات خود عمل نکرده است.
در همین خصوص معاون وزیر خارجهٔ اوکراین و سرپرست هیئت مذاکره‌کنندگان با ایران،گفت: کشور‌های متأثر و خانواده‌های قربانیان این پرواز اصرار خواهند کرد دولت جدید ایران عدالت را اجرا کند.
یوگنی ینین افزود: با همتایان‌مان از کانادا، بریتانیا و سوئد یک‌صدا عمل می‌کنیم و آخرین دور مذاکرات با ایران در کی‌یف ثابت کرد از موضع‌مان عقب‌نشینی نخواهیم کرد. اجرای عدالت هدف ماست.
تنها پس از این‌که ایران دربارهٔ این فاجعه حقیقت را فاش کند، افراد مسئول را به مجازات برساند و تضمین بدهد که تمام تدابیر لازم را برای عدم‌‌وقوع سانحهٔ مشابه در آینده در نظر گرفته، دربارهٔ غرامت مذاکره خواهیم کرد.با خانواده‌های جانباختگان این پرواز همدردیم و درخواست‌هایشان را می‌شنویم. به همین دلیل مصمم‌ هستیم مسیر دادخواهی را، هرقدر دشوار و طولانی باشد، طی کنیم. منتظریم ایران تیم مذاکره‌کنندگان خود را تعیین کند تا گام بعدی را برداریم.
وی گفت:طی آخرین دور مذاکرات، تمام کشورهای متأثر، مطالبات ‌جمعی‌مان را در اختیار طرف ایرانی قرار دادیم که در آن موارد نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی که از دید ما ایران مرتکب آن شد، مشخص شده.پرسش‌هایمان نیز روشن است و از ایران درخواست کردیم به تمام آن‌ها کتبی پاسخ دهد. توپ در زمین ایران است و از این کشور تقاضا می‌کنیم دربارهٔ سرنگونی هواپیمای اوکراینی در آسمان تهران وارد مذاکرهٔ معنادار شود.
یوگنی ینین گفت: منتظریم ایران وزیر خارجهٔ خود را معرفی کند و او به جای محسن بهاروند که سفیر ایران در بریتانیا شده، سرپرست جدید هیئت مذاکره‌کنندگان را تعیین کند. تحولات داخلی در ایران نباید مانع پیشرفت در مذاکرات‌مان شود. امیدواریم روند تشکیل دولت جدید سریع‌تر به پایان برسد و مشخص شود طرف مذاکرات‌مان کیست. در حال حاضر کسی وجود ندارد که با او گفت‌وگو کنیم. مطابق توافق، در مذاکره با ایران، اوکراین نمایندهٔ تمام کشورهای متأثر است. هیچ تغییری در این زمینه رخ نداده و مصمم‌ هستیم که تا دستیابی به نتیجهٔ مثبت برای پاسخگو کردن ایران به روند مذاکره ادامه بدهیم.
معاون وزیر خارجهٔ اوکراین گفت:انتظار داریم که همکاری بین بازرسان و تیم دادستانی اوکراین با کانادا فعالانه‌تر شود، کانادا تمام شواهدی را که جمع‌آوری کرده و در ماه‌های اخیر وعدهٔ آن را داده بود، در اختیار ما بگذارد و همچنین خواستار آن هستیم که شرایط همکاری مؤثر بین سازمان‌های اطلاعاتی‌مان هموار شود.به‌طور واضح و مشخص درخواست‌هایمان را در اختیار دولت کانادا قرار داده‌ایم و امیدواریم تدارکات انتخابات و ادامهٔ همه‌گیری جهانی کرونا در این کشور باعث تعلل در واکنش به درخواست‌هایمان نشود. هم‌زمان از تعاملات‌ دیپلماتیک رضایت کامل داریم و مطمئنیم به‌رغم تمام چالش‌ها، ائتلاف ما برای پاسخگو کردن ایران روزبه‌روز محکم‌تر می‌شود.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها