به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۲۸۷۲۳۸

ردپای سه بازیکن خارجی در موفقیت‌های فولاد

ردپای سه بازیکن خارجی در موفقیت‌های فولاد
گروه ورزشی: یک کارشناس فوتبال با بیان این که به وضوح می توان رد پای سه بازیکن خارجی فولاد را در موفقیت های اخیر این تیم دید، گفت: در دو فصل اخیر پاتوسی، شیمبا و کولیبالی، سبب کارایی بهتر خطوط سه گانه فولاد شده اند و به نوعی نقشی کلیدی در تاکتیک های تیمی نکونام ایفا کردند.
 
 امین یزدانی درباره عملکرد شیمبا، پاتوسی و کولیبالی در تیم فوتبال فولاد خوزستان، اظهار کرد: سال ها است که بازیکنان خارجی با ملیت های مختلف در تیم های باشگاهی فوتبال کشورمان مشغول به فعالیت هستند و البته مدت ها است که در فوتبال ایران موضوع به کارگیری بازیکنان و مربیان خارجی محل بحث و جدل بوده است و استفاده از چنین بازیکنانی موافقان و ‌مخالفانی داشته و دارد؛ برخی از کارشناسان موافق استخدام بازیکنان خارجی هستند، به شرطی که بتوانند در فوتبال ما منشا اثر باشند و از نظر فنی به افزایش کیفیت فوتبال باشگاهی کشور کمک کنند. اما مخالفان نیز عقیده بر این دارند که تیم های باشگاهی ما در پرداخت هزینه چنین بازیکنانی به مشکل می خورند و در نهایت پرونده های قطوری در فیفا روی دست فوتبال ایران مانده و این می تواند وجهه کشورمان را در فیفا و جهان زیر سوال ببرد.

شیمبا هنوز می‌تواند در ایران و آسیا بازی کند
وی با اشاره به عملکرد شیمبا در خط حمله فولاد، ادامه داد: لوسیانو مندز معروف به شیمبا که بهترین گلزن خارجی تاریخ فوتبال کشورمان به شمار می رود، سال ها است که در تیم های مختلف کشور بازی می کند. این مهاجم سیه چرده و برزیلی فولاد که بیش از ۱۰۰ بازی برای قرمزپوشان خوزستانی انجام داده، تاثیر انکارناپذیری در موفقیت های دو سال اخیر فولاد خوزستان داشته است. شیمبا که با دو تیم فولاد و سپاهان، قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه دارد، یکی از بهترین بازیکنان خارجی فوتبال باشگاهی کشورمان محسوب می شود تا جایی که او به عنوان کاپیتان دوم تیم فولاد، بازوبند را بر بازو بسته است.

شیمبا همیشه بهترین عملکرد را در خط حمله فولاد داشته، به صورتی که از او به عنوان فرد غیرقابل جانشین نیز یاد می شود. او همیشه تمام تلاش و انرژی خود را برای موفقیت و پیروزی فولاد به کار گرفته است. شیمبا با توجه به سن و سال بالایش و سن ۳۷ ساله اش، همیشه خود را در فرم خوبی قرار داده است و یکی از محبوب ترین بازیکنان فولاد خوزستان به شمار می رود. شیمبا هنوز می تواند در بالاترین سطح فوتبال کشورمان و آسیا بازی کند و هنوز قادر است چیزهای تازه ای به فولاد بدهد.

کولیبالی از ارکان کلیدی خط دفاعی فولاد در دو فصل اخیر است
این کارشناس درباره موسی کولیبالی مدافع ۲۸ ساله و مالیایی فولاد خوزستان نیز گفت: او از سال ۲۰۱۳ توسط عبدالله ویسی به فوتبال کشورمان معرفی شد و توانست در سال سوم حضورش به همراه استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر شود. این مدافع تنومند، مستحکم و سرزن که یکی از بهترین مدافعین گلزن و شاغل حال حاضر فوتبال کشور است، در هفتمین سال حضورش در ایران، توانست با عملکردی موفق، قابل قبول و ‌تاثیرگذار در فولاد، مجددا نگاه ها را به سوی خود جلب کند.

موسی کولیبالی یکی از ارکان مهم و کلیدی خط دفاعی فولاد در دو فصل اخیر به شمار می‌رود زیرا عملکرد عالی او به همراه سایر مدافعین فولاد سبب شد که شاگردان نکونام پس از پرسپولیس، بهترین خط دفاعی لیگ بیستم را ازآن خود کنند. این مدافع مستحکم، قلدر و سمج علاوه بر عملکرد موفقی که در کارهای دفاعی دارد، بارها از طریق ضربات سر موفق به گلزنی برای تیم فولاد خوزستان نیز شد. عملکرد عالی، کم نظیر و قابل تامل موسی کولیبالی حتی سبب شد که او در ترکیب یازده نفر بهترین بازیکنان لیگ برتر کشور در نسخه بیستم آن، قرار گیرد.
کولیبالی هنوز می تواند به کیفیت بازی فولاد در کارهای دفاعی و شروع مجددها اضافه شود زیرا او هنوز ۲۸ سال سن دارد. از کولیبالی نیز به عنوان مهره ای کلیدی در غیاب ایوب والی در خط دفاعی فولاد نام برده می شود. به نظر من این مدافع مالیایی فولادخوزستان، اکنون در اوج آمادگی، پختگی و تجربه قرار دارد.

پاتوسی در لیگ بیستم عملکرد با کیفیتی داشت
وی همچنین بااشاره به عملکرد آیاندا پاتوسی هافبک آفریقای جنوبی و ۲۹ ساله فولاد خوزستان، گفت: پاتوسی که سابقه بازی در استقلال تهران را نیز در کارنامه دارد، در سال اول حضورش در فولاد عملکرد قابل توجهی نداشت زیرا دچار اضافه وزن شده بود که همین امر تاثیر فراوانی در کیفیت بازی اش داشت و باعث شد که این هافبک بازی‌ساز، خلاق و شوت زن که بیشتر مواقع پشت سر لوسیانو به بازی گرفته می شد، نتواند عملکرد موفقی را که در تیم استقلال ارائه می داد، در فولاد نشان دهد اما پاتوسی در فصل جاری به مراتب عملکرد بهتر و باکیفیتی را به همراه فولاد هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی ارائه داد.

او هم مانند لوسیانو، بازیکنی غیرقابل جایگزین بود. از طرفی گاها غیبت اش در بازی های فولاد به چشم می خورد. پاتوسی بازیکن باهوشی است و شروع مجددهایش فوق العاده هستند. پاتوسی را در پرسینگ پرفشاری که تاکتیک کلیدی نکونام‌ در بیشتر بازی ها بود، فعال می دیدیم و البته لوسیانو نیز در برنامه پرسینگ پرشدت نکونام، از یک سوم میانی و به ویژه از بالا، به وفور دیده می شد. یکی از دلایل افت پاتوسی در چند دیدار فصل اخیر، خستگی و فرسودگی این بازیکن بود زیرا دست نکونام در پستی که پاتوسی در آنجا بازی می‌کرد، خالی بود و همین عامل سبب شد کمتر به او استراحت برسد.

یزدانی عنوان کرد: نکونام در طول رقابت های مختلف فصل اخیر از دو مدل پایه ۱-۳-۲-۴ و ۲-۴-۴ استفاده می کرد و در هر دو مدل، پاتوسی به خوبی وظایف محوله را انجام می داد. نکونام در مدل ۱-۳-۲-۴ از پاتوسی به عنوان طراح و بازیکن پست ۱۰ در ترکیب فولاد استفاده می کرد و هرگاه نکونام با مدل ۲-۴-۴ وارد زمین می شد نیز از پاتوسی به عنوان مهاجم سایه و پشت سر لوسیانو استفاده می‌کرد.

رد پای سه بازیکن خارجی فولاد در موفقیت‌های اخیر تیم
وی با بیان اینکه به وضوح می‌توان رد پای سه بازیکن خارجی فولاد را در موفقیت های اخیر این تیم دید، افزود: بنابراین این سه بازیکن با کیفیت خارجی فولاد که در سه خط دفاعی، میانی و حمله تیم به کار گرفته می شدند و سبب کارایی بهتر خطوط سه گانه فولاد می شدند، یقینا در موفقیت های دو سال اخیر فولاد بسیار تاثیرگذار بوده اند. آن ها به نوعی نقشی کلیدی در تاکتیک های تیمی نکونام ایفا کردند و از طرفی به شدت هم محبوب هواداران فولاد و علاقه مندان فوتبال خوزستان هستند و به نوعی خُلق و خوی خوزستانی به خود گرفته اند.

پس می طلبد که مدیران باشگاه فولاد خوزستان با توجه به کیفیت فنی بالا، نقش تاثیرگذار و غیر قابل انکار این سه بازیکن خارجی، برای فصل پیش روی، آن ها را حفظ کنند زیرا این سه بازیکن خارجی موفق شده اند که به هارمونی و هماهنگی بسیار خوبی با تیم، جو و فضای فوتبال خوزستان دست پیدا کنند. ضمن این که فولاد در فصل جدید باید در سه جبهه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا و حتی سوپرجام ایران بازی کند و حضور آن ها ضروری است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: فولاد خوزستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها