به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۲۸۷۳۰۷

فواید ریحان در تقویت سیستم ایمنی بدن

فواید ریحان در تقویت سیستم ایمنی بدن
گروه علمی: ریحان یک گیاه معطر رایج است که خواص مختلفی برای سلامتی دارد که آن را به دلیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی اش مشهور می کند.گیاه ریحان حاوی ویتامین هایA ،C ،E ، K و اُمگا ۳ است. همچنین حاوی مواد معدنی مانند مس، کلسیم، منگنز، فسفر، روی و پتاسیم است.
 
این گیاه دارای مزایای اثبات شده مختلفی از جمله ضد التهاب، آنتی اکسیدان، تقویت کننده سیستم ایمنی، کاهش دهنده درد و محافظ رگ‌های خونی است.اثبات شده است که دانه‌های ریحان یا اسانس ریحان می‌توانند از طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها جلوگیری کنند و همین مسئله آن را به یکی از ضروری‌ترین گیاهان دارویی شناخته شده امروزه تبدیل کرده است.

این گیاه همچنین دارای خواص خنک کننده است بنابراین برای تابستان‌ها بسیار مفید است. بدن را سم زدایی کرده و دمای بدن را حفظ می‌کند.به علاوه ریحان حاوی اسانس‌های فرار غنی از آنتی اکسیدان است که آبگریز محسوب می‌شوند، به این معنی که در آب حل نمی‌شوند و به قدری سبک و کوچک هستند که از طریق هوا و منافذ پوست عبور می‌کنند.

تخم ریحان از سلامت روده‌ها حمایت می‌کند، قند خون را کاهش می‌دهد، به کاهش وزن کمک کرده و همچنین کلسترول را کاهش می‌دهد.بیش از ۶۰ نوع ریحان وجود دارد که ریحان شیرین یکی از رایج‌ترین آنهاست. این گیاه دارای برگ‌های گرد بوده که اغلب نوک تیز است. این گیاه سبز روشن است، اگرچه در برخی از گونه‌ها رنگ بنفش یا قرمز در برگ‌ها دیده می‌شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها