به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۲۸۷۳۳۱

المپیکی دیگر در ایستگاه فضایی بین‌المللی

المپیکی دیگر در ایستگاه فضایی بین‌المللی
گروه علمی: اخیرا یک ویدیو از فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی منتشر شده است که در آن فضانوردان در شرایط بی وزنی با یکدیگر با یک توپ کوچک بازی می‌کنند.به گزارش ایسنا، تصاویری از این سرگرمی توسط توماس پسکه فضانورد آژانس فضایی اروپا که یکی از هفت خدمه ماموریت اکسپدیشن ۶۵ است، منتشر شده است.
درست مانند رویدادهای اخیر که در زمین برگزار شده است، فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی در فضا نیز علاوه بر انجام آزمایشات و کارهای علمی به انجام کارهای دیگری مانند ورزش کردن هم می‌پردازند. یکی از کارهایی که آنها انجام دادند تیزاندازی با یک بند بود که به گفته پسکه این کار باعث افزایش تمرکز آنها می‌شود.

فضانوردان در کنار انجام این کارها در حال انجام چندین آزمایش تحقیقاتی و ارتقا ایستگاه فضایی بین‌المللی با یک سیستم خورشیدی جدید هستند که اولین بار در ایستگاه در سال ۲۰۱۷ آزمایش شد.مطالعات مواد پیشرفته، بهبود و افزایش منابع مواد غذایی در فضا همگی از جمله کارهایی هستند که فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌دهند.

از جمله آزمایشاتی که در آنجا صورت می‌گیرد، بررسی نحوه رشد ریشه گیاهان پنبه در شرایط ریزگرانش است که بررسی آن می‌تواند به شناسایی گونه‎های گیاهی که نیاز به آب و آفت کش‌های کمتری برای رشد دارند، کمک کند.
فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیرا روی مطالعه "مدیریت آب گیاهان"(Plant Water Management) کار کرده‌اند. در این آزمایش محققان سیستم هیدروپونیک را به عنوان روشی ممکن برای رشد گیاهان در فضا نشان داده‌اند. تحقیقات قبلی نشان داده است که امکان رشد گیاهان در فضا وجود دارد اما تأمین آب کافی و هوادهی کافی به ریشه گیاه امری چالش برانگیز است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها