به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۲۸۷۳۳۹

اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس

اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس
گروه بین الملل: بایدن با امضای دستوری اجرایی، تحریم‌های جدیدی را علیه رئیس جمهوری بلاروس وضع کرده و در همراهی با انگلیس و کانادا به دنبال اعمال فشار بیشتر علیه دولت وی است.
 یکسال پیش ۹ اوت ۲۰۲۰ انتخابات ریاست جمهوری بلاروس برگزار شد و به پیروزی مجدد الکساندر لوکاشنکو به عنوان رئیس جمهوری این کشور منجر گشت؛ انتخاباتی که به گفته اپوزیسیون با تقلب همراه بود و به اعتراضات گسترده خیابانی ختم شد.حالا بعد از گذشت یک سال و وضع تحریم‌های گسترده علیه رئیس لوکاشنکو و دولتش، باز هم روز دوشنبه و در سالگرد آن انتخابات،‌ جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تحریم‌هایی جدید را علیه بلاروس و مقام‌های این کشور وضع کرده که بزرگترین دور تحریم‌ها علیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی این کشور از جمله کمیته ملی المپیک و اقتصاد بلاروس می‌شود.وزارت خزانه‌داری آمریکا، کمپانی دولتی "بلاروسکالی" را که بزرگترین تولید کننده پتاسیم در جهان است و به عنوان اصلی‌ترین ارزآور در بلاروس مطرح می‌شود، در فهرست سیاه خود قرار داد.همچنین کمیته ملی المپیک بلاروس هم به اتهام پولشویی، ‌دور زدن تحریم‌ها و  ممنوعیت ویزا در فهرست تحریم قرار گرفته است.کانادا نیز تحریم های جدیدی را علیه بلاروس وضع کرد تا به آنچه نقض فاحش حقوق بشر در زمان الکساندر لوکاشنکو خوانده اعتراض کند. مارک گارنو ، وزیر امور خارجه گفت: اتاوا اوراق بهادار قابل انتقال و ابزارهای بازار پول ، تامین مالی بدهی ، بیمه و بیمه اتکایی ، فرآورده های نفتی و محصولات کلرید پتاسیم را هدف قرار می دهد.
گارنو گفت: از زمان انتخابات، بی عدالتی های شدید دولت بلاروس علیه مردم خود متوقف نشده است ... این اقدامات فشار بیشتری بر رهبری بلاروس اعمال خواهد کرد." کانادا تا به حال 72 مقام بلاروس و پنج نهاد را تحریم کرده است.


 
برچسب ها: بلاروس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها