به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۲۸۷۳۶۶

۵ خطر پرخوری قبل از خواب که باید بدانیم

۵ خطر پرخوری قبل از خواب که باید بدانیم
گروه علمی: پرخوری قبل از خواب برای برخی افراد تبدیل به عادت شده است اما این امر عوارض جدی به همراه دارد، به طوری که بیماری قلبی و سکته مغزی تنها دو نمونه از این عوارض است. خواه آخرین وعده غذایی خود را آخر شب بخورید و یا تا لحظه خواب در حال رفت و آمد به سمت یخچال باشید، این پرخوری‌های آخر شب ممکن است به چیزی بیش از سنگینی معده در طول زمان منجر شود. تحقیقات نشان می‌دهد که غذاخوردن قبل از خواب می‌تواند عوارض جانبی بی‌شماری بر همه چیز از جمله وزن و عملکرد شما در محل کار داشته باشد. 

چربی کمتری می‌سوزانید
اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، ممکن است بخواهید قبل از خواب میان‌وعده‌های سبک بخورید اما مطالعات در یک گروه ۶ نفره بالای ۵۰ سال نشان می‌دهد؛ کسانی که یک وعده غذایی قبل از خواب می‌خورند چربی کمتری در مقایسه با کسانی که وعده غذایی خود را چند ساعت زودتر می‌خوردند، می‌سوزانند، علارقم این‌که میزان مصرف کالری و فعالیت بدنی هر دو گروه برابر است.

دچار وزن اضافه می‌شوید
اگر نمی‌توانید وزن خود را کاهش دهید، شام خود را زودتر بخورید. افرادی که شام خود را به جای ساعت ۶، ساعت ۱۰ می‌خورند، به احتمال زیاد به مشکلات عدم تحمل گلوکز و کاهش اکسیداسیون چربی دچار می‌شوند. پرخوری قبل از خواب خطر چاقی و سندرم متابولیک را افزایش می‌دهد.

احتمال ابتلا به سندرم متابولیک در شما بالا می‌رود
سندرم متابولیک باعث افزایش چربی دور شکم، فشار خون، قند خون، کلسترول، احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و سکته مغزی می‌شود.مطالعه‌ای بر روی گروهی از بزرگسالان بین ۴۰ تا ۵۴ سال نشان داد زنانی که قبل از خواب شام می‌خورند، بیشتر دچار سندرم متابولیک می‌شوند. همچنین این آزمایش نشان داد که زنان و مردانی که قبل از خواب پرخوری می‌کنند سطح تری گلیسیرید و کلسترول آنها بالاتر از حد طبیعی است.

دچار اختلال خواب خواهید شد
وعده‌های غذایی آخر شب و خستگی صبحگاهی بیش از آن چه که شما فکر کنید به یکدیگر پیوند خورده اند. مطالعه‌ای بر روی ۵۲ نفر نشان داد افرادی که قبل از خواب پرخوری می‌کنند در مقایسه با کسانی که چند ساعت قبل از خواب شام خود را می‌خورند، بیشتر از اختلال خواب رنج می‌برند و کم‌تر می‌خوابند.

عملکرد شما ضعیف می‌شود
پرخوری قبل از خواب فقط روی وزن شما تاثیر نمی‌گذارد. افرادی که شب قبل از خواب غذای ناسالم می‌خورند، بیشتر دچار مشکلات جسمی از جمله سر درد و اسهال در روز بعد می‌شوند و در نتیجه عملکرد پایین‌تری در محل کار خود دارند.
برچسب ها: پرخوری خواب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها