به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۲۸۷۴۳۵

باید در برابر کرونا صیانت شود نه فضای مجازی

باید در برابر کرونا صیانت شود نه فضای مجازی
گروه سیاسی: یک نماینده مجلس گفت: رای اعتماد به وزرای دولت سیزدهم، بستگی به چینش کابینه توسط آقای رئیسی دارد و اگر نمایندگان احساس کنند که گزینه ها از آن کارآمدی لازم برخوردار نیستند، طبیعتا بر اساس وظیفه ذاتی خود اقدام خواهند کرد.
 معین الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در رابطه با دلیل مخالفت نمایندگان در صحن علنی با لغو اصل ۸۵شدن طرح صیانت گفت: حدود ۲۰ نفر از نمایندگان مجلس مطابق تبصره دو ماده ۱۶۷ آئین نامه داخلی مجلس تقاضای مسکوت ماندن طرح صیانت را ارائه کردیم تا طرح صیانت از فضای مجازی از شمول ماده ۸۵ خارج شود و به نوعی از دستور کار مجلس هم خارج شود زیرا که ما این موضوع را در اولویت کاری کشور نمی دانیم. معتقدیم که اگر قرار است صیانتی اتفاق بیفتد باید در برابر کرونا و افزایش بی رویه قیمت کالاها از مردم، صیانت شود. باید صیانت  از مردم در برابر بی آبی وحشتناکی که کشور را فراگرفته صورت بگیرد. متاسفانه این درخواست قانونی برخی از نمایندگان که بنده جزو طراحان آن بودم رای نیاورد،  در جلسه غیرعلنی ۱۴۴ نفر از نمایندگان به مسکوت ماندن این طرح و بررسی آن در صحن رای موافق دادند اما متاسفانه در جلسه علنی این ۱۴۴ نفر تبدیل به ۱۳۰ نفر شدند و با این درخواست مخالفت شد.  
 او در ادامه در رابطه با علت تغییر نظر نمایندگان در صحن علنی گفت: من از این تغییر عقیده برداشتی ندارم و برای من چیزی که مشخص شد این است که روز تلخ مجلس دوباره تکرار شد. تلاشمان را واقعا انجام دادیم و دیگر چاره ای نمی بینیم، این اتفاق برای بحث شفافیت آرا که این همه نمایندگان از آن سخن می گویند خوب نبود.
سعیدی در رابطه با اینکه ایا این طرح برای مجلس دهم بود، بیان کرد: خیر طرح صیانت از فضای مجازی با چنین محتوای برای مجلس دهم نیست و یکی از طرح های کمیسیون فرهنگی است. البته در بحث کلیت ساماندهی فضای مجازی قبلا هم طرح هایی ارائه شده است ولی به این شکل این طرحی بوده که در کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم روی آن کار شده است. او در خصوص جلسه رای اعتماد به وزرای دولت سیزدهم گفت: مجلس سعی می کند همراه و در واقع یک عامل سازنده با دولت آقای رئیسی باشد اما به این معنا نیست که وظیفه ذاتی خود را در حوزه نظارت انجام ندهد، رای اعتماد به وزرای دولت سیزدهم، بستگی به چینش کابینه توسط آقای رئیسی دارد و اگر نمایندگان احساس کنند که گزینه ها از آن کارآمدی لازم برخوردار نیستند، طبیعتا بر اساس وظیفه ذاتی خود اقدام خواهند کرد. این به نوعی به چینش کابینه بستگی دارد که ملاحظات مردم و نمایندگان لحاظ شده است یا خیر؟ البته این مطلقا به معنای سهم خواهی نیست.
 او افزود: شرایط ویژه ای در کشور داریم و دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم و نمایندگان هم همین انتظار را دارند که گزینه های پیشنهادی از شاخصه هایی که آقای رئیسی در زمان انتخابات عنوان کردند برخودار باشند و هم کارآمد باشند و هم نگاه انقلابی و نگاه جهادی ونگاه مبتنی بر حل مسائل و معضلات را داشته باشند در غیر اینصورت مسلما نمایندگان وظایف خودشان را ان شاالله انجام خواهند داد ضمن اینکه احترام می گذاریم. شعارهای آقای رئیسی را در راستای شعارهای انقلاب می دانیم و حمایت می کنیم اما قدر مجلس را بدانیم ان شاالله که مجلس به قول خود عمل خواهد کرد.
برچسب ها: فضای مجازی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ۱۷:۱۹
خب از مجلس اقلیت انتظاری بیشتر از این نمیشه داشت (375804)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها