به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۲۸۷۵۰۸

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟
گروه جامعه: با معرفی کابینه دولت سیزدهم، "حسین باغ‌گلی" به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش معرفی شد و در صورت اخذ رای اعتماد از سوی نمایندگان مجلس، به عنوان شانزدهمین وزیر آموزش و پرورش راهی ساختمان شهید رجایی می شود تا عهده دار تعلیم و تربیت ۱۵.۵ میلیون دانش آموز ایرانی باشد.
 
به گزارش ایسنا، سرانجام با تقدیم لیست کابینه سیزدهم به مجلس شورای اسلامی از سوی رئیس جمهور، گمانه زنی ها پیرامون گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به پایان رسید و «حسین باغ‌گلی» برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش، طی روزهای آتی به دفاع از برنامه‌های خود پرداخته و تلاش می‌کند آرای نمایندگان مجلس را اخذ و مخاطبان اصلی خود در وزارت آموزش و پرورش را نیز با خود همراه کند.

وزارت آموزش و پرورش با بیش از یک میلیون پرسنل و ۱۵.۵ میلیون مخاطب مستقیم دانش‌آموزی به عنوان عریض‌ترین دستگاه اجرایی کشور شناخته می شود؛ وزارتخانه‌ای که گرفتار مشکلات حل نشده متعدد اجرایی، مالی و ساختاری است و علی رغم شعارهایی که در دولت‌های مختلف پیرامون ضرورت توسعه آن مطرح می شود، هنوز به جایگاه واقعی خویش در سطوح کلان سیاست گذاری و اجرایی دست نیافته است.

وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم راه سختی برای عبور از چالش‌ها و تنگناهای موجود دستگاه‌های تعلیم و تربیت در پیش دارد و در کنار زخم‌های کهنه دستگاه تعلیم و تربیت؛ امسال به علت شرایط ویژه حاکم بر کشور به علت خیز کرونا و زمزمه‌هایی که برای بازگشایی مدارس به گوش می رسد، از لحظه ابتدایی تصدی‌اش بر این کرسی، مسئولیت خطیری بر عهده دارد و باید بلافاصله برای آغاز سال تحصیلی - چه حضوری و چه غیرحضوری- تمهید مقدمات کرده و آماده شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین باغ‌گلی چهره شناخته شده‌ای برای معلمان کشور نیست و باید در روزهای آینده برای معرفی خویش و تبیین برنامه‌هایش تلاش کند.مدیر عاملی بنیاد فرهنگی رضوی در کارنامه کاری وی دیده می‌شود. او عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی است که در حوزه فلسفه تعلیم و تربیت و تربیت دینی و معنوی در کسوت استادی مشغول به فعالیت بوده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها