به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۲۸۷۸۷۱

هوای تهران در آستانه آلودگی قرار دارد

هوای تهران در آستانه آلودگی قرار دارد
گروه جامعه: با کاهش تندی باد و حاکمیت جو نسبتاً آرام تا ساعات پایانی یکشنبه، تجمع ذرات معلق و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.به گزارش ایلنا، بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم اکنون بر روی عدد ۹۳ قرار دارد و هوای پایتخت در آستانه آلودگی است. این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۸۰ قرار داشت و کیفیت هوا قابل قبول گزارش شده بود. 

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز شنبه (۲۳ مرداد ۱۴۰۰) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی وعدم وزش باد مؤثر است. به‌تدریج در طی روز بر تندی باد افزوده خواهد شد و شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، بااین حال با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، غلظت این آلاینده در برخی مناطق افزایش یافته و سبب کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد. وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود. 

با کاهش تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۲۴ مرداد ۱۴۰۰) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. در طول روز تاحدودی تندی باد افزایش خواهد یافت و پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، اگرچه با افزایش دما در ساعات بعدازظهر تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت. شایان ذکر است با کاهش تندی باد و حاکمیت جو نسبتاً آرام تا ساعات پایانی یکشنبه، تجمع ذرات معلق و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.
برچسب ها: آلودگی هوا تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها