به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۲۸۷۹۱۰

هوش مصنوعی برنامه نویسی را ساده می کند

هوش مصنوعی برنامه نویسی را ساده می کند
گروه علمی: به تازگی از یک الگوریتم هوش مصنوعی رونمایی شده که می تواند به برنامه نویسان نرم افزارها کمک کند. «اوپن آ آی»(Open AI) یک شرکت فعال در حوزه تحقیقات هوش مصنوعی از الگوریتم جدیدی به نام Codex رونمایی کرده که قادر است دستورهای نوشتاری به زبان انلگیسی را به کدهای برنامه نویسی قابل استفاده تبدیل کند.
 
این الگوریتم می‌تواند با دریافت دستورالعمل، فرایند برنامه نویسی را برای برنامه نویسان کهنه کار ساده‌تر می‌کند و همچنین یک ابزار یادگیری برای برنامه نویسان تازه کار به حساب می‌آید.همچنین می‌توان آن را به نرم افزاری‌هایی کاربردی مانند بازی‌های ساده یا وب سایت تبدیل کرد. در همین راستا نشریه ورج در گزارشی اشاره می‌کند کاربر می‌تواند ظاهر یا قابلیت‌های یک وب سایت مورد نظرش مانند جایگذاری منو یا باکس‌های متن را به زبان انگلیسی ساده توصیف کند. در مرحله بعد Codex یک طرح ساده را براساس تفسیرش از درخواست‌های کاربر، ارائه می‌کند.
البته این ایده بدان معنا نیست که هوش مصنوعی خود برنامه نویسی انجام می‌دهد، بلکه الگوریتم مذکور به عنوان دستیار یا معاون برنامه نویس فعالیت می‌کند و ایده‌ها را به کد نرم افزاری تبدیل می‌کند.
برچسب ها: هوش مصنوعی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها