به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۲۸۷۹۳۹

کالا‌های مربوط به کرونا حق انبار در گمرک را ندارند

کالا‌های مربوط به کرونا حق انبار در گمرک را ندارند
گروه اقتصادی: مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک در حاشیه بازدید از انبارهای دپو دارو گفت: مواد اولیه و اقلام مرتبط با کرونا با مجوز وزارت بهداشت نسبت به ترخیصشان با صورت جلسه در اختیار صاحبان کالا قرار بگیرد
در خصوص سایر اقلام مرتبط با کرونا هم لیست این اقلام استخراج شود و در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد که وزارت بهداشت مستند در خصوص ترخیص یا عدم ترخیص آنها اعلام نظر کند.

وی بیان کرد: تمام دارو‌ها و کالا‌های سلامت محور و کالا‌های مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی ظرف یک هفته آتی استخراج شده و لیست آن در اختیار این سازمان‌ها قرار گیرد و ظرف یک هفته آتی در خصوص ترخیص یا عدم ترخیص آن‌ها تعیین تکلیف شود.

جمال ارونقی تاکید کرد: کالا‌های تجاری و اقلام تجاری و متروکه موجود در تمام انبار‌های فرودگاه امام خمینی (ره) ظرف یک ماه تعیین تکلیف شود و لیست استخراج در اختیار سازمان‌های مرتبط قرار بگیره و تعیین تکلیف شود به هر نحو مقتضی مکاتباتی که صورت پذیرفته حتما در اختیار دادستانی محترم قرار بگیرد.

این مقام مسئول ابراز  کرد: بحث لینک سامانه‌ها و ارتباط سامانه‌ها از ابتدا تا انتها اعم از ثبت سفارش، درج شماره ثبت سفارش در قبض انبار و مانیفست و همه این‌ها در یک جلسه کارشناسی برگزار شود و ظرف یک ماه تعیین تکلیف شود. از این پس اقلام و مواد اولیه مرتبط با کرونا حق تخلیه در انبار‌های مربوطه را نداشته و بایستی با نظر وزارت بهداشت به صورت حمل یکسره از پای پرواز نسبت به ترخیص آن‌ها اقدام شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: گمرک ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها