به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۲۸۷۹۸۳

تفاهم همکاری بین دولت ونزوئلا و مخالفان

تفاهم همکاری بین دولت ونزوئلا و مخالفان
گروه بین الملل: نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان در مکزیکوسیتی بر سر غلبه بر بحران سیاسی و اقتصادی این کشور با یکدیگر به توافق رسیدند و تفاهم‌نامه‌ای را هم در این خصوص امضا کردند.
این گفتگوها که برخلاف ادوار پیشین با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان از جمله، روسیه، بولیوی، نروژ و هلند برگزار شد، قصد دارد با تشکیل اجماعی ملی، راه را برای حل و فصل بحران‌های اقتصادی و سیاسی این کشور فراهم سازد.در این مذاکرات دو طرف با امضای تفاهم‌نامه‌ای در موزه مردم‌شناسی پایتخت مکزیک بر سر نقشه‌راهی که روند گفتگوها را هدایت می‌کند به نتیجه رسیدند. نروژ نقش مهمی در میانجیگری و تشکیل این روند مذاکراتی ایفا کرده است.بر اساس سند امضا شده میان طرفین دستور کار مذاکراتی به موضوعاتی چون تضمین حقوق سیاسی برای تمام شهروندان ونزوئلایی، تعیین جدول زمانی برای برگزاری انتخابات، لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ونزوئلا و همچنین احیای حقوق گروه‌های مختلف سیاسی در این کشور پرداخته شده است.
نیکلاس مادورو، رئيس جمهوری ونزوئلا برای پیشرفت مذاکرات خواستار لغو تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه مقام‌ها و نهادهای این کشور شده است. کاراکاس می‌گوید تحریم‌ها عامل اصلی مشکلات اقتصادی این کشور است.ائتلاف مخالفان هم خواستار اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه از جمله واکسن کرونا به ونزوئلا شده‌اند. این گروه همچنین می‌گویند زندانیان سیاسی باید از حبس آزاد شوند و در عین حال از دولت مادورو خواسته‌اند که تضمین دهد که گروه‌های مخالف اجازه شرکت در انتخابات ماه نوامبر را پیدا خواهند کرد.خورخه رودریگز، رئيس پارلمان ونزوئلا که به نمایندگی از دولت این کشور در این گفتگوها حضور دارد در این خصوص می‌گوید: «ما می‌دانیم که در مورد چه موضوعاتی توافق نداریم. در حال حاضر وظیفه ما یافتن نقاط اشتراک است که بتواند آینده‌ای مناسب و شاد برای مردم ونزوئلا تضمین کند.»از سوی دیگر جرالدو بلیده، سرپرست هیئت اعزامی مخالفان دولت در خصوص روند گفتگوها و امضای تفاهم‌نامه گفت: «ما امروز مرحله دوم یک فرآیند مذاکراتی را آغاز می‌کنیم که می‌دانیم بسیار پیچیده است و حتما هم همراه با لحظات سخت و دشواری خواهد بود.»


 
برچسب ها: ونزوئلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها