به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۴ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۲۸۸۱۶۱

تعرفه خدمات روانشناسی تعیین شد

تعرفه خدمات روانشناسی تعیین شد
گروه جامعه: محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور توضیحات را درباره بیمه‌های پایه و تکمیلی، واکسیناسیون اعضای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، سلامت روان در دوران پسا کرونا مخصوصا در دولت جدید داد.وی درباره تعرفه‌های روانشناسی گفت: حدود دو سال است که مسئولیت سازمان روانشناسی را بر عهده گرفتم. در سال ۱۳۹۸ براساس قانون، شورای مرکزی سازمان تعرفه‌های خدمات روانشناسی و مشاوره را به هیئت دولت جهت تصویب پیشنهاد داد.

حاتمی ادامه داد: در شورای عالی بیمه سلامت در سال ۱۴۰۰، تعرفه‌ها تصویب  و به سازمان برنامه و بودجه  ارسال شد و تعرفه ها در این سازمان نیز به تصویب رسید و مجددا به هیئت دولت ارسال شد و هیئت دولت در ۱۴۰۰/۴/۶ تعرفه‌های خدمات روانشناسی را تصویب کرد که براساس آن  برای در سطح کارشناسی ارشد در سطح کشور برای ۴۵ دقیقه ارائه خدمات، ۱۳۰ هزار تومان و برای دختران ۱۸۷ هزار تومان مشخص شد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور بیان کرد: تعرفه ها، موفقیت بسیار بزرگی برای سازمان نظام روانشناسی- مشاوره تلقی می‌شود. به این دلیل که ۱۷ سال همکاران و مسئولین سابق دنبال تصویب تعرفه‌ها بودند، اما نتوانستند. ولی به هرحال امسال این اتفاق افتاد و تصویب شد.

وی تصریح کرد: تعرفه‌هایی که اعلام شد، تعرفه‌های معیار است به این معنا که در قانون سازمان نظام روانشناسی مصوبه مجلس آمده است که تمام ارگان ها، نهادها، سازمان‌ها و هرکسی که فعالیت روانشناسی- مشاوره را انجام می‌دهد از این تعرفه‌ها باید پیروی کند؛ بنابراین ارگان ها ، سازمان  ها و یا نهاد ها نمی توانند تعرفه دیگری را وضع کنند.وی خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی کشور حتما باید تعرفه‌های سازمان نظام روانشناسی را تبعیت کنند. حقوق روانشناسان و مشاوران که یکی از اهداف و محور‌های تشکیل سازمان آمده است باید رعایت شود.
برچسب ها: روانشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها