به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۴ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۲۸۸۱۹۴

پارتی‌بازی و رشوه قابل تحمل نیست

پارتی‌بازی و رشوه  قابل تحمل نیست
گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه گفت: پارتی‌بازی و رشوه در هر دستگاهی که باشد ناپسند است، اما در دستگاه قضا هرگز قابل تحمل نیست و باید با آن مقابله کرد.
 حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای  تاکید کرد: ترک فعل در اجرای قانون در دستگاه‌های دیگر کار نادرستی است و مورد پیگیری قرار می‌گیرد، ترک فعل از سوی دستگاه قضایی به مراتب زشت‌تر و قبیح‌تر است. کارگروهی برای بررسی و احصاء دقیق مشکلات و مسائل سیستم قضایی تشکیل شده تا راهکارهای حل این مشکلات را ارائه کند. کارگروهی نیز برای بررسی مشکلات مردم در بخش‌های مختلف قضایی تشکیل شده که با ۳۸۰ بازرسی میدانی و انجام نظرسنجی از همکاران قضایی و مردم گزارشی در این خصوص تهیه کرده که در اولین جلسه شورای عالی قضایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.رئیس قوه قضاییه از اطاله دادرسی و ناتوانی در استیفای حق به دلیل فقدان ادّله مثبته به عنوان مشکلات قضایی مردم یاد کرد و گفت: گاهی می‌بینیم که مردم به سادگی به برخی افراد اعتماد می‌کنند و بدون عقد قرارداد یا گرفتن شاهد معامله می‌کنند و به دیگران پول می‌دهند، یا وجه یک چک را بدون دریافت چک پرداخت می‌کنند که برای خودشان و دستگاه قضا مشکل‌ساز می‌شود.
 محسنی اژه‌ای یکی دیگر از مشکلات مردم در مراجعه به مراجع قضایی را برخورد نامناسب برخی قضات و کارمندان عنوان کرد و افزود: گاهی مردم گله‌مند هستند که یک قاضی یا کارمند با ما برخورد خوبی نداشته و به درشتی حرف زده و ما را از اتاق خود بیرون کرده است که بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد برخی از این حرف‌ها درست است.
وی ادامه داد: از آن طرف وقتی سراغ قاضی و کارمند خودمان می‌رویم می‌بینیم که مراجعه‌کننده زیادی دارد که خیلی از این افراد توقع و انتظار فوری برای رسیدگی به کارشان را دارند و یا فرضا بعد از یک نزاع به همکار ما مراجعه کردند و آنجا هم درگیری‌هایی اتفاق افتاده که غیرقابل تحمل است.رئیس قوه قضاییه از همکاران ایثارگر دستگاه قضا به عنوان زجرکشیده‌ها و دلسوزان انقلاب که تلاش کردند حق در جای خود قرار گیرد و از سلامت و راحتی خود برای برپایی عدالت هزینه کردند یاد کرد و از آن‌ها برای کاهش مشکلات نظام قضایی استمداد طلبید.


 
برچسب ها: محسنی اژه‌ای
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها