کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نبرد با فساد بزرگتر از نبرد با داعش است

25 مرداد 1400 ساعت 18:27


گروه بین الملل:نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه نبرد این کشور با فساد طولانی و احتمالا بزرگتر از نبرد با داعش است، از همه خواست برای این نبرد با هم متحد شوند.
 مصطفی الکاظمی، در جلسه  کابینه این کشور که در استان نینوا برگزار شد، با اشاره به قدمت این استان و فداکاری‌های ساکنان آن در مبارزه با گروه تروریستی داعش گفت: جهان در این سرزمین دوست‌داشتنی شاهد فداکاری‌های تمامی گروه‌های مردمی در دفاع از هویت نینوا و هویت و اصالت عراقی آن بود و آنها اجازه ندادند که این شهر بزرگ اسیر تروریسم و عقبگرد شود و در نهایت عراقی‌ها بر تروریسم پیروز شدند.
الکاظمی اظهار کرد: بسیار متاسفیم که می‌بینیم نینوا هنوز گرفتار برخی مشکلات خدماتی و عمرانی است، فساد و مدیریت بد از عوامل سقوط این استان توسط داعش بود.
نخست وزیر عراق در ادامه گفت: ما تا جایی که توانستیم با فساد مبارزه کردیم و من می‌دانم که تمامی عراقی‌ها و ساکنان موصل (مرکز استان نینوا) در جنگ علیه فساد ما را حمایت کردند اما این نبرد طولانی است و احتمالا بزرگتر از نبرد با داعش است و به انسجام و اتحاد ما نیاز دارد.
او افزود: یک کمیته ویژه برای بازسازی موصل ایجاد کردیم و دستور دادیم یک نقشه راه و طرح عملیاتی سریعی برای رسیدگی به مشکلات استان تدوین شود و همچنین پروژه‌های استراتژیک و مهمی از جمل فرودگاه موصل و ایستگاه راه‌آهن را در استان کلید زدیم.
الکاظمی در ادامه این نشست از تمامی وزرا خواست برای اطلاع از مشکلات نینوا و تعیین راه‌حل‌هایی سازنده و سریع برای آنها به طور مرتب سفرهایی به نینوا داشته و کلیه امکانات را در اختیار کمیته بازسازی موصل قرار دهند تا این کمیته در اجرای ماموریتش موفق شود.


کد مطلب: 288407

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/288407/نبرد-فساد-بزرگتر-داعش

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir