به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۲۸۸۶۰۷

بیشترین عامل تصادف‌های شدید در تهران

بیشترین عامل تصادف‌های شدید در تهران
گروه جامعه: معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سال گذشته ۵۶ مورد تصادف بر اثر دنده عقب داشتیم که این تصادفات در محورهای بزرگراهی، بعد از تصادفات جلو به جلو، شدیدترین تصادفات هستند.
 
به گزارش مهر، سرهنگ علی همه‌خانی اظهار کرد: برابر ماده ۱۵۵ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، حرکت غیر ضروری با دنده عقب ممنوع است و این اقدام ممکن است باعث بروز تصادفات سنگین در معابر بزرگراهی شود.وی افزود: علت این تصمیم و قانون آن است که با توجه به اینکه دید راننده حین دنده عقب محدود و کم می‌شود و راننده توانایی رانندگی کامل را ندارد و نقاط کور خودرو افزایش پیدا می‌کند، حرکت غیرضروری دنده عقب به ویژه در محورهای اصلی و بزرگراهی که سرعت‌ خودروها در آنها بالاست و بقیه راننده‌ها هم با سرعت در حال تردد هستند، ممنوع است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این تخلف معمولاً در ورودی و خروجی بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها اتفاق می‌افتد و بقیه رانندگان چون قصد سبقت و گردش دارند و تصور اینکه وسیله نقلیه دیگری قصد دنده عقب گرفتن را ندارند، ناگهان با خودرویی مواجه می‌شوند که در حال دنده عقب است که متأسفانه این اقدام می‌تواند تبعات و تصادفات شدید و هولناکی را به بار بیاورد.
 
وی گفت: در سال گذشته ۵۶ مورد تصادف به این دلیل داشتیم که بعد از تصادفات جلو به جلو، حرکت با دنده عقب رتبه بعدی را در تصادفات شدید به خود اختصاص داده است و متأسفانه بیشتر اوقات باعث جراحات شدید یا فوت هر دو راننده می‌شود.سرهنگ همه خانی گفت: این نوع تصادفات و دنده عقب گرفتن‌ها معمولاً انحراف وسایل نقلیه دیگر را به همراه دارد و باعث تصادفات ثانویه نیز می‌شود.
 
وی از رانندگان خواست به هیچ عنوان به قصد اصلاح مسیر در معابر از دنده عقب استفاده نکرده و از خروجی‌ها و معابر بعدی به مسیر خود ادامه دهند تا شاهد بروز حوادث ناگوار در شهر تهران نباشیم.

مبلغ جریمه رانندگانی که دنده‌عقب می‌گیرند
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رانندگانی که به معابر آشنایی کافی ندارند و مسیرها را گم می‌کنند و مقصد اصلی خود را درست انتخاب نکردند، از ورودی‌ها معمولاً رد می‌شوند و مسیر را درست انتخاب نمی‌کنند و قصد اصلاح مسیر خود را دارند این تخلف را انجام می‌دهند.سرهنگ همه خانی افزود: این رانندگان بدترین حالت و خطرناک‌ترین راه را برای اصلاح مسیر و بازگشت انتخاب می‌کنند و به جای اینکه از دوربرگردان و معابر بعدی و اصلی و جایگزین بازگردند و اصلاح مسیر داشته باشند و به مسیر اصلی خود بروند، دنده عقب را انتخاب می‌کنند که خطرناک‌ترین روش برای اصلاح مسیر است که باعث بروز حوادث ناگوار و تصادفات شدید می‌شود.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معمولاً رانندگانی که شهرستانی هستند و به آن معابر آشنایی کافی ندارند و توجهی هم به تابلوهای تعیین مسیر ندارند این اتفاق برای آنها بیشتر می‌افتد.
سرهنگ همه خانی بیان داشت: برابر ماده ۱۵۵ آئین نامه حرکت با دنده عقب کلاً ممنوع است و ۱۵۰ هزار تومان این تخلف اعمال قانون دارد و همچنین برای وسایل نقلیه عمومی ۷ نمره منفی و برای وسایل نقلیه شخصی ۵ نمره منفی برای راننده متخلف در نظر گرفته شده است.

رانندگان از مسیریاب استفاده کنند
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: الان مسیریاب‌هایی هست که در اختیار شهروندان قرار دارند و رانندگان می‌توانند از آنها به درستی استفاده کنند. به ویژه مسیریاب‌های داخلی که با شرایط معابر داخلی شهر و کشور خودمان طراحی شده و امکانات و قابلیت‌های زیادی دارد و رانندگان می‌توانند از این مسیریاب‌ها استفاده کنند.سرهنگ همه‌خانی گفت: این مسیریاب‌ها می‌توانند کم‌ترافیک ترین مسیرها را پیشنهاد دهند ولی استفاده از این مسیریاب‌ها به شرطی باید باشد که در رانندگی باعث حواس پرتی و عدم توجه به جلو نشود.این مقام مسئول به رانندگان توصیه کرد قبل از حرکت، مسیر خود را به درستی انتخاب کنند و به تابلوهای تعیین مسیر دقت کافی داشته باشند.
برچسب ها: تصادف رانندگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها