به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۲۸۸۶۵۳

افزایش ۸۰ درصدی ابتلا در خوزستان

افزایش ۸۰ درصدی ابتلا در خوزستان
گروه جامعه:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به شرایط موجود و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط عموم مردم، نادیده انگاشتن واقعیتی به نام کرونا و عادی‌انگاری، انتظار ادامه روند افزایشی بیماری وجود دارد.دکتر سید محمد علوی  با اشاره به ادامه روند افزایشی روند ابتلا و بستری بیماران کرونا در خوزستان اظهار کرد: موارد بیماری در خوزستان نسبت به دو هفته قبل حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.
 
وی افزود: با توجه به شرایط موجود و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط عموم مردم، نادیده انگاشتن واقعیتی به نام کرونا و عادی‌انگاری، انتظار ادامه روند افزایشی بیماری وجود دارد.رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه قابل پیش‌بینی نیست این پیک چقدر طول می‌کشد، عنوان کرد: این تعداد مبتلا و شرایط کنونی در حالی است که هنوز به قله پیک نرسیده‌ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اعمال محدودیت شش روزه، گفت: محدودیت کمتر از دو هفته، اثرگذاری چندانی ندارد. دوره بیماری دو هفته است و زمانی که می‌گوییم دو هفته باید تعطیل شود بر اساس حساب و کتاب است که این مدت تعطیلی گفته شده است.

علوی با تاکید بر لزوم مراجعه گروه‌های هدف برای تزریق واکسن، گفت: واکسن‌ها حتی در برابر ویروس‌های جهش‌یافته اثرگذار هستند و تا ۹۹.۵ درصد از مرگ و میر ناشی از کرونا جلوگیری می‌کنند.
وی افزود: در پاندمی‌ها ابتلا مهم نیست و آنچه اهمیت دارد پیشگیری از مرگ ناشی از بیماری است که واکسن به خوبی از این اتفاق جلوگیری می‌کند.رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به بروز علائم خفیف مانند تب و لرز در برخی افراد پس از تزریق واکسن، گفت: تاکنون هیچ گونه عارضه شدید یا مرگ بر اثر تزریق واکسن مشاهده نشده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها