به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۲۸۸۶۷۸

تولید سوئیچ‌حرارتی برای سرد و گرم‌کردن باتری‌ها

تولید سوئیچ‌حرارتی برای سرد و گرم‌کردن باتری‌ها
گروه علمی:محققان با استفاده از فوم گرافنی نوعی سوئیچ حرارتی تولید کرده‌اند که می‌توان از آن برای گرم و سرد کردن باتری‌ها در هر زمان و بر مبنای نیاز کاربران استفاده کرد. باتری‌ها در برابر هوای به شدت سرد و گرم آسیب پذیر هستند و برای حل این مشکل نوعی سوئیچ حرارتی تولید شده که می‌تواند بر مبنای خواست افراد دمای باتری را گرم یا سرد کند تا از آسیب دیدن آنها جلوگیری شود.
 
فوم گرافنی یادشده می‌تواند در صورت سرد بودن هوای محیط بیرون، گرما را در محیط اطراف باتری حبس کند یا اجازه دهد گرمای بیش از حد از محیط اطراف باتری تخلیه شود تا باتری به سرعت سرد شود.با توجه به اینکه باتری‌های لیتیومی تنها باید در دمای بین صفر تا ۴۵ درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار بگیرند، این فناوری به حفظ سلامت باتری‌ها به خصوص در زمان شارژ شدن آنها کمک می‌کند. ضخامت فوم گرافنی بین ۰.۲ تا ۱.۲ میلیمتر در نوسان است و مانند یک عایق حرارتی عمل می‌کند.

این عایق مفید را می‌توان در گوشی‌های تلفن همراه و لپ تاپ ها برای جلوگیری از گرم و سرد شدن زیاد باتری‌ها به کار گرفت و حتی امکان نصب آن برای ایمن سازی باتری‌های خودروهای برقی نیز وجود دارد.
 
 
برچسب ها: باتری لیتیومی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها