به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب : ۲۸۸۷۶۲

آزادکاران جوان ایران قهرمان جهان شدند

آزادکاران جوان ایران  قهرمان جهان شدند
گروه ورزشی: تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران با درخششی خیره کننده و با کسب ۵ مدال طلا، یک نقره و یک برنز مقتدرانه بر سکوی نخست جهان ایستاد.
 در پایان رقابت های ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۱ در روسیه، رحمان عموزاد خلیلی در ۶۱، امیرحسین فیروزپور در ۸۶ و علی اکبرپور در وزن ۱۲۵ کیلوگرم صاحب ۳ مدال طلا  شدند و مهدی حاجیلوئیان در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز به مدال نقره رسید.
در وزن ۶۱ کیلوگرم رحمان عموزاد در دیدار فینال در یک کشتی زیبا و هجومی مقابل راویندر از هند با نتیجه ۹ بر ۳ پیروز شد و به مدال طلای جهان رسبد.
عموزاد پیش از این و در دور مقدماتی ۵ وزن دوم که روزسه شنبه برگزار شد.پس از استراحت در دور اول، ۱۰ بر صفر بارتوز سولتیس از لهستان را مغلوب کرد، سپس ۱۲ بر ۲ از سد ابوالفضل نصیراف از آذربایجان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عموزاد در این مرحله نیز با نتیجه ۱۰ بر ۷ (ضربه فنی) فئودور بالتویف از روسیه را مغلوب کرد و راهی فینال شد.
امیرحسین فیروزپور آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران، در دیدار فینال مقابل رحیم ماگمدوف از فرانسه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر پیروز شد و مقتدرانه بر سکوی نخست جهان ایستاد.
 فیروزپور پیش از این در دور مقدماتی که روز گذشته برگزار شد، در دور نخست ۱۱ بر ۶ جاشوا مورودیون از آلمان را شکست داد، سپس ۹ بر ۴ اسلام کاراتویف از روسیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله نیز داویتی کوگواشویلی از گرجستان را با نتیجه عالی ۱۴ بر ۴ از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.
در وزن ۱۲۵ کیلوگرم علی اکبرپور سنگین وزن شایسته ایران در دیدار فینال مقابل لیووا گئورگیان از ارمنستان به روی تشک رفت و در ثانیه های پایانی موفق به گرفتن یک امتیاز و پیروزی ۴ بر ۴ شد تا پنجمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت ها را از آن خود کند.
اکبرپور پیش از این در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲ و امتیاز عالی ارسلانبک توردوبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی آندری بستایف از روسیه را با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در یک کشتی نفس‌گیر با نتیجه ۸ بر ۵ از سد ویات هندریکسون از آمریکا گذشت و به دیدار فینال راه یافت.
اما مهدی حاجیلوئیان نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در دیدار فینال مقابل راکی آلام از آمریکا به روی تشک رفت و در حالیکه با ۱۵ ثانیه مانده به پایان با نتیجه ۲ بر ۲ پیروز میدان بود، با زیرگیری حریف آمریکایی در خاک نشست و ۴ بر ۲ شکست خورد و به مدال نقره رسید.
حاجیلوئیان پیس از این در دور مقدماتی که روز گذشته برگزار شد، در دور نخست استراحت کرد، سپس ۱۰ بر صفر و امتیاز عالی موحامد گیمری از ترکیه را مغلوب کرد. وی در یک چهارم نهایی نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر سرگئی سارگیسیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در نیمه نهایی نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر نیکولاس دی لانگی از آفریقای جنوبی را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.
سبحان یاری در وزن ۷۴ کیلوگرم، دیگر آزادکار ایران در ۵ وزن دوم این رقابت ها بود که روز گذشته و در دور مقدماتی با شکست مقابل حریفی از قرقیزستان حذف شد.

پیش از این و در جریان رقابت های ۵ وزن نخست،عرفان الهی در ۷۰ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و علیرضا عبداللهی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز رسید، سید حسن عبادی در ۶۵ کیلوگرم پنجم شد و علی قلی زادگان در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفت.
به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران که پیش از این قهرمانی خود را در این رقابت ها مسجل کرده بود، مقتدرانه و با کسب ۵ مدال طلا توسط رحمان عموزادخلیلی در ۶۰، عرفان الهی در ۷۰، محمد نخودی در ۷۹، امیرحسین فیروزپور در ۸۶ و علی اکبرپور در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، یک مدال نقره مهدی حاجیلوئیان در ۹۲ و یک برنز علیرضا عبداللهی در وزن ۹۷ کیلوگرم مقتدرانه بر سکوی نخست جهان ایستاد.
برچسب ها: کشتی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها