به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۸ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۲۸۸۸۰۳

پیش بینی آمریکا از تولید نفت اوپک کمتر شد

پیش بینی آمریکا از تولید نفت اوپک کمتر شد
گروه اقتصادی: اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت اوپک در نیمه دوم سال میلادی جاری ۶۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از پیش بینی قبلی این آژانس برآورد می شود زیرا افزایش تولید این گروه کمتر از حد انتظار بوده است.
 اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد خود برای تولید نفت اوپک را در "گزارش انرژی کوتاه مدت اوت" در مقایسه با ژوییه کمتر کرد. دولت آمریکا ماه گذشته انتظار داشت تولید نفت اوپک بیش از میزانی که این گروه توافق کرده است، افزایش خواهد یافت تا تقاضای جهانی را تامین کند.
در نتیجه بازبینی برآورد تولید نفت اوپک، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی خود از مجموع تولید نفت جهان را هم بازبینی کرد و کاهش داد و اکنون انتظار دارد تولید جهانی نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به ۹۸.۹ میلیون بشکه در روز بالغ شود که کمتر از ۹۹.۴ میلیون بشکه در روز پیش بینی شده در ژوییه خواهد بود.
این سازمان در گزارش ماهانه خود اعلام کرد ما انتظار داریم اکثر کشورهای عضو اوپک در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به توافق محدودیت عرضه پایبند بمانند و میانگین تولید این گروه به ۳۳ میلیون بشکه در روز بالغ شود.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد تولید نفت اوپک کمتر از تقاضا برای نفت این گروه در سه ماهه سوم و سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ خواهد بود. در سه ماهه جاری، تقاضا برای نفت اوپک یک میلیون بشکه در روز فراتر از تولید این گروه خواهد بود اما این اختلاف در سه ماهه چهارم به ۳۰۰ هزار بشکه در روز می رسد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا  یک روز پیش از درخواست دولت آمریکا از اوپک پلاس برای تولید بیشتر نفت، پیش بینی کرد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ تولید نفت اوپک از تقاضا فراتر خواهد رفت و به افزایش سطح ذخایر نفت و قیمتهای پایینتر منتهی می شود.
انتظار می رود سران اوپک پلاس در دسامبر ۲۰۲۱ دیدار کرده و در این تاریخ در برنامه محدودیت عرضه خود تغییراتی دهند.بر اساس گزارش اویل پرایس، با وجود درخواست دولت بایدن از اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت بالاتر از میزانی که اعضای این گروه توافق کرده اند، موسسات پیش بینی کننده معتبر نفت هفته گذشته دورنمای خود از نیاز بازار به نفت اوپک پلاس را بازبینی کرده و برآوردشان را کاهش دادند.
برچسب ها: نفت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها